5شنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور / وضعیت آب و هوا اعلام شد

پنج شنبه هفته جاری سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، امروز و فردا با گذر متناوب امواج کم دامنه تراز‌های میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود. در شمال غرب وزش باد و کاهش دما قابل توجه است.

چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ابرناکی و بارش باران گاهی وزش بادشدید پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برق دور از انتظار نیست.

پنج شنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال خواهد بود.

گفتنی است، شدت بارش طی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران رخ خواهد داد.

همچنین طی روز پنج‌شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

گفتنی است، طی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه در سواحل دریای خزر و طی روز روز‌های پنج شنبه و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و در شمال شرق کشور وزش باد افزایش و دما در حدود ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

همچنین از روز دوشنبه تا پنج شنبه خلیج فارس و طی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه دریای خزر مواج است.

از روز پنج شنبه وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش داشته و در برخی مناطق به‌ویژه در منطقه زابل احتمال رخداد پدیده گرد و خاک وجود دارد.

روز جمعه برای پاره‌ای از مناطق نوار شمالی کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 134818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha