هر کسی نباید خودروی برقی باتری دار براند

به گفته مدیر عامل مؤسسه تحقیقاتی تویوتا، خیلی از مردم دنیا در مورد تغییرات آب و هوایی پرشور و هیجان هستند اما برای مبارزه با گرمایش زمین لازم نیست همه مردم خودروی برقی باتری دار برانند.

به گزارش پرشین خودرو، جیل پرت، با بیان این مطلب و با اشاره اینکه تویوتا به «تنوع در قوای محرکه» باور دارد و معتقد است که مشتریان باید با ابزارهای مختلف در کاهش دی اکسید کربن بکوشند.

وی می گوید: «ما نمی توانیم بهترین راه حل را از حالا پیش بینی کنیم و بگوییم فقط برقی شدن خودروهای بنزینی به طور کامل مؤثر است.

مشوق های دولتی باید هدفمند شده و در جهت کاهش آلاینده های کربنی تدوین شوند و وظیفه قانون گذارانی که مشوق را تعیین می کنند انتخاب بهترین فناوری مؤثر در کاهش آلایندگی نیست.

با این که تویوتا این گونه در مورد باتری و خودروهای برقی موضع گرفته اما به تازگی در مورد سرمایه گذاری 13.5 میلیارد دلاری روی باتری های خودروهای برقی اطلاع رسانی کرده است. با این حال برنامه های تولید تویوتا در مقایسه با کشورهای غربی نسبتاً مختصرتر است. دو خودروساز جنرال موتورز و فورد تا سال 2025 بیش از 30 میلیارد دلار برای توسعه خودروهای برقی و باتری آنها سرمایه گذاری کرده اند.

کد خبر 134898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha