آغاز جذب سرمایه با اولین عرضه سهام خودرو خورشیدی آلمانی

شرکت خودروسازی سونو موتورز (Sono Motors) عرضه اولیه سهام خود را در بازار آمریکا در روز جمعه ای که گذشت آغاز کرد.

به گزارش پرشین خودرو، حالا که اکثر حکومت ها سیاست های خود را به سمت حمل و نقل سبزتر شیفت داده اند «سونو موتورز» هم برای جذب نقدینگی چشم به سرمایه گذاران دوخته است.

رویترز ماه مارس گزارش کرده بود که سونو موتورز به دنبال راه های ورود به بازار سهام آمریکا است. برآوردها هم نشان می داد که اگر در فهرست شرکت های تازه وارد بورس قرار گیرد، ارزش آن به 1 میلیارد دلار خواهد رسید.

سونو موتورز در سال 2016 در یک گاراژ کوچک در شهر مونیخ چهار دوست را گرد هم آورد. حالا کار به جایی رسیده که در حال تکوین و توسعه سایون Sion‌ است، یک خودروی تمام برقی که پیل های خورشیدی در بدنه آن جاسازی و یکپارچه شده اند. به بیان دیگر بدنه این خودرو با نور خورشید، باتری را شارژ می کند. وقتی باتری آن با خورشید کامل شارژ شده باشد می تواند 305 کیلومتر بپیماید. زمانی هم که خورشید در آسمان نیست، می توان باتری آن را با پریز برق شارژ کرد. تحویل این خودرو به مشتری از اواسط سال 2023 ممکن خواهد شد.

هنوز که خودرویی به مشتری تحویل نشده است، 14 هزار نفر پول پیش پرداخته اند و در نوبت تحویل هستند. همین 14 هزار نفر 38.8 میلیون یورو [معادل 45 میلیون دلار] جذب سرمایه بوده است. این میزان پول پیش با فروش خالص 300 میلیون دلار مطابقت پیدا می کند.

کمپانی سونو موتورز برنامه ریزی کرده است که فناوری خورشیدی خود را تحت عنوان مجوز یا لیسانس بهره برداری به کمپانی های سازنده ی اتوبوس، وانت، کامیونت، ون های کمپینگ، قایق و لوکومتیو بفروشد.

از خوش شانسی این کمپانی، زمان ورود به بازار بورس بعد از همایش جهانی آب و هوا در گلاسکو معروف به COP26‌ است که در آن تأکید بالایی روی حفاظت از محیط زیست و مبارزه با گرمایش بی حد و اندازه زمین و لزوم مهار تولید دی اکسید کربن است.

تا سال 2030 اکثر کشورهای غربی حداقل 30 درصد از تولیدات خودروها را از بنزینی به برقی تغییر خواهند داد.

بر اساس گزارش مکنزی و همکاران McKinsey & Company‌ شیوع کوید-19 حکومت ها را وادار کرده است که مشوق ها را به سمت کاهش آلایندگی و خرید خودروهای برقی هدایت کنند.

کد خبر 134958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha