نخستین تصاویر خودرو برقی اکسیژن منتشر شد

نخستین تصاویر از خودرو برقی اکسیژن با پلاک گذرموقت و برخی از جزئیات فنی خودرو منتشر شده است که می توانید آن را در این گزارش ببینید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شب گذشته "معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری"، اظهاراتی مبنی بر شماره گذاری نخستین خودروی برقی ایرانی اعلام کرد که این اظهارات موجب حدس و گمان های زیادی در فضای رسانه ای کشور شد.

 

خودرو برقی اکسیژن



بعد از این اظهارت و تجربه نمایش چندباره خودروهای برقی در دوران ریاست جمهوری های متفاوت، این شبهه وجود داشت که این هم یک گام تبلیغاتی خواهد بود در حالی که این تصورات واقعیت نداشت.

 

خودرو برقی اکسیژن



شب گذشته تصاویری به دست خبرنگار پرشین خودرو از نخستین خودرو برقی ایران با پلاک گذرموقت رسید که با پیگیری ها توانستیم به بخشی از مشخصات فنی خودرو و قیمت آن دست پیدا کنیم.

نخستین خودروی برقی ایرانی، "اکسیژن" نام گذاری شده و فعلا در حال طی کردن مراحل دریافت مجوز استاندارد ملی است.

 

خودرو برقی اکسیژن



خودرو برقی اکسیژن از نوع شارژ اند بورد است و توان شارژ با برق خانگی را نیز دارد و قیمت آن در بازه 280 تا 300 میلیون تومان قرار دارد.

هزینه شارژ این خودرو برای طی مسافت 220 کیلومتری در هر بار شارژ کردن رقمی حدود چهار هزار تومان است که با توجه به مجهز بودن خودرو به اینورتر پیش بینی می شود در صورت شارژ با برق صنعتی، این رقم تا نصف یا یک سوم نیز کاهش پیدا کند.

 

خودرو برقی اکسیژن



در خصوص هزینه های نگهداری نیز باید گفت عمر این باتری به طور متوسط هشت سال است و به دلیل لیکویید بودن خودرو، هیچ گونه روان کننده ای در این خودرو وجود ندارد که همین امر به کاهش هزینه های نگهداری خودرو کمک زیادی می کند.

 

خودرو برقی اکسیژن



در خصوص طراحی خودرو، چیزی که به چشم می آید شباهت زیاد به ام وی ام 110 مدیران خودرو است.

 

خودرو برقی اکسیژن



در کابین خودروی برقی اکسیژن از داشبورد ام وی ام استفاده شده که البته تغییراتی به دلیل وجود مانیتورهای دیجیتال و ابعاد متفاوت در آن لحاظ شده است.

بر اساس اطلاعات خبرنگار پرشین خودرو، 70 درصد پوسته بیرونی و 30 درصد پوسته داخلی این داشبورد تغییر کرده است.

یادآور می شود که خودرو برقی اکسیژن تولید شرکت خودروسازان جنوب است.
 

کد خبر 134986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha