چند روش ساده برای حفاظت از خودرو در برابر عوامل نابودگر

تصادف و فرسودگی دو عامل رایج در کاهش سلامت و زیبایی خودرو به حساب می آیند. روش های نادرست شست و شو و پاک کردن و بیش از حد زیر نور خورشید ماندن بدون تردید روی ظاهر خودرو تأثیر دارد.

به گزارش پرشین خودرو، در این جا به چند نابودگر ظاهر خودرو اشاره شده است که به سادگی می توان از آن اجتناب کرد.

فضولات پرندگان

زمانی که فضله پرندگان روی خودرو می ریزد، شاید با منظره ی نامطبوع آن کنار بیاییم اما واقعیت این است که محتویات مدفوع پرندگان حاوی آمونیاک و نیتروژن است و واقعاً به رنگ خودرو لطمه وارد می کند. به دلیل تغییر دمای روز و شب هم لایه های رنگ روی خودرو هم در سطح مولکولی دچار قبض و بسط می شوند و در منافذ مولکولی ذرت کپک مولکولی هم رشد می کنند و در مدتی کوتاه ظاهر خودرو کهنه تر از سن و سال آن دیده می شود.

راه حال خیلی ساده آن این است که زیر درخت پارک نکنید و اگر ناچارید، اگر فضله پرندگان را روی خودرو خود مشاهده کردید بی درنگ آن را پاک کنید یا بشویید.

حرارت خیلی زیاد

پرتوهای فرابنفش [UV] و پرتوهای مستقیم نور خورشید روی بدنه، تزئینات داخل و چرخ ها اثر نامطلوبی دارد. برخی از قطعات پلاستیکی به کار رفته در خودرو طاقت حرارت خیلی بالا را ندارند و اگر ذوب نشوند، حتماً بدشکل [دفورمه] می شوند. بیشترین تأثیر نور مستقیم خورشید، رنگ پریدگی و از دست رفتن جلا و زیبایی رنگ خودرو است.

راه حل ساده آن این است که سایه پیدا کنید بعد خودرو را پارک کنید و اگر سایه پیدا نمی کنید از واکس های مخصوص فصلی استفاده کنید.

شیره و برگ درختان

رطوبت و شیره درختان علاوه بر این که لکه به جا می گذارند، غذای موجودات ذره بینی هستند و روی پرداخت رنگ خودرو اثر می گذارند. راه حل ساده باز هم این است که به خاطر پیدا کردن سایه، خودرو را زیر درختان پارک نکنید.

گرد و خاک

گرد،‌ خاک،‌ گل در نظر اول ساده به نظر می رسند و شاید باور این است که راحت تمیز می شوند اما واقعیت این است که ذرات تشکیل دهنده خاک و گرد و غبار در اندازه میکروسکوپی هم تیز و برنده هستند و هنگامی تمیز کردن با دستمال خیلی نامحسوس و در اندازه های میکروسکوپی خورندگی ایجاد می کنند و اگر گرد و خاک روی خودرو به درستی شسته نشود، با پاک کردن دستمال بیشتر لطمه به رنگ وارد می کنند. راه حل ساده آن این است که ابتدا با آب گرد و غبار را بروبید بعد با دستمال نرم پاک کنید و دستمال خشک روی گرد و غبار نکشید.

اسفنج های بی کیفیت

اسفنج ها فقط آب را جذب نمی کنند بلکه ذرات ریز برنده میکروسکوپی را هم به خود می گیرند و اگر این اسفنج ها بی کیفیت باشند، این چاقوهای میکروسکوپی را روی سطح رنگ خودروی شما می مالند. همین لایه های میکروسکوپی برداشته از روی رنگ خودرو از زیبایی و جلای رنگ می کاهند و باعث می شوند خودرو کهنه تر به نظر آید. راه حل هم این است که اصلاً از اسفنج ها برای تمیز کردن خودرو پرهیز کنید.

دستمال کاغذی

شاید شگفت انگیزترین بخش این متن همین موضوع باشد که دستمال کاغذی،‌ بدترین راه تمیز کردن خودرو به حساب می آیند. دستمال های کاغذی از فیبر چوب خشک شده ساخته شده اند و مثل سمباده عمل می کنند و به شدت بر روی تخریب رنگ تأثیر برجای می گذارند. راه حل هم این است که دستمال مناسب تمیز کردن خودرو را تهیه کنید و از دستمال های کاغذی پرهیز کنید.

شیشه پاک کن

تیغه های آبگیر یا شیشه پاک کن ها فقط مخصوص آب گیری از روی پنجره یا شیشه هستند و از کشیدن این تیغه های آبگیر روی رنگ خودرو باید پرهیز کرد. شاید با خود بگویید که این تیغه های پلاستیکی نرم هستند و روی بدنه و سقف خودرو آسیبی ایجاد نمی کنند اما این تیغه ها برای شیشه درست شده اند نه برای رنگ خودرو

کد خبر 135051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha