رونمایی و آغاز فروش پیکاپ آسنا اتوماتیک در آینده نزدیک / مزیت های تجاری مناطق آزاد در حال نابودی است

مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) با اعلام خبر عرضه پیکاپ دوکابین آمیکو آسنا با گیربکس اتوماتیک در آینده نزدیک، گفت: مزیت های حضور در مناطق آزاد تجاری به دلیل اتخاذ سیاست های نادرست و شتاب زده در حال از بین رفتن است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شهرام فداکار، با بیان این مطلب و با اشاره به تصمیمات دولت پیشین در خصوص سیاست های تجاری مناطق آزاد کشور و از بین رفتن مزیت های حضور در این مناطق، افزود: حضور در مناطق آزاد تجاری به دلیل سیاست های حمایتی سه گانه از شرکت ها تا پیش از این دارای مزیت هایی برای فعالان اقتصادی بود که حضور در این مناطق تجاری را جذاب می کرد.

وی، عدم دریافت مالیات بر حقوق، معافیت در مالیات ارزش افزوده و معافیت مالیات بر درآمد و عملکرد شرکت ها را سه سیاست حمایتی مهم برشمرد و افزود: گزینه اول در اواخر سال 98 و گزینه دوم در اواخر سال 99 ملغی شد و سومین ویژگی تشویقی فعالان مناطق آزاد نیز در حال لغو شدن است.

مدیرعامل آمیکو دریافت مالیات ارزش افزوده 9 درصدی را مانعی بزرگ پیش روی شرکت های فعال در مناطق آزاد معرفی کرد و گفت: با وجود اشکالات این طرح و اعتراض هایی که از سوی شرکت ها به اعمال مالیات 9 درصدی در دولت گذشته صورت گرفت متاسفانه هیچ اقدامی برای رفع این نگرانی انجام نشد هر چند وعده هایی در خصوص لغو این طرح داده شده بود اما با اتمام مهلت 6 ماهه هیچ کدام از این وعده ها محقق نشد.

فداکار در ادامه گفت: با تغییر دولت و انتصاب سعید محمد به سمت مشاور رئیس‌جمهوری و دبیری شورایعالی مناطق آزاد تجاری و حضور وی در منطقه تجاری ارس و بازدید از شرکت آمیکو، مجددا مشکلات ناشی از این طرح تشریح شد که قول رفع این مشکل تا پایان سال جاری داده شده است.

 

نشست خبری آمیکو



مدیرعامل آمیکو، مدت زمان هشت ماهه ثبت سفارش و ترخیص کالا را مشکل دیگری برشمرد که شرکت های مناطق آزاد را با معضل مواجه کرده است و اظهار داشت: با توجه به مشکلات عدیده در حمل و نقل و کمبود کانتینر و تحریم های اقتصادی، زمان کافی برای ترخیص مواد اولیه وارداتی در اختیار شرکت ها نیست که انتظار می رود این مشکلات با اعمال سیاست های گشایشی جدید رفع شود.

فداکار با تشریح برنامه های آمیکو در ماه های پیش رو از عرضه پیکاپ آمیکو آسنا اتوماتیک با گیربکس پانچ فرانسوی و پیشرانه 2.4 لیتری خبر داد و تصریح کرد: برای حفظ جایگاه آمیکو به عنوان اولین عرضه کننده پیکاپ های فول سایز در ایران، نسخه اتوماتیک آسنا با ویژگی های جدید را به زودی رونمایی خواهیم کرد.

وی با اعلام آغاز فروش آسنا اتوماتیک همزمان با رونمایی این پیکاپ بیان کرد: آسنا اتوماتیک با گیربکسی عرضه می شود که روی خودروهای آمریکایی نظیر جنرال موتورز و محصولات ب ام و استفاده شده است.

فداکار ادامه داد: نسخه اتوماتیک آسنا با توان تولید 218 اسب بخار و 320 نیوتن متر گشتاور و آپشن های متنوع همچنان آمیکو را پرچمدار این سگمنت نگاه خواهد داشت.

مدیرعامل ارس خودرو دیزل تیراژ آسنا اتومات را 500 دستگاه عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر فروش و عرضه ۵۰۰ دستگاه برنامه‌ریزی شده که بخشی از آن تا پایان امسال و باقی آن در سال آینده عرضه می‌شود.

بنابر اعلام آمیکو، مراحل قیمت گذاری نسخه اتوماتیک آسنا در حال انجام است و همزمان با رونمایی در اوایل آذرماه، قیمت این پیکاپ فول سایز نیز اعلام خواهد شد.

در پایان یادآور می شود، در روزهای گذشته سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی همراه با معصومه پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس و محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در سفر خود به مناطق آزاد کشور از مجتمع تولیدی ارس خودرو دیزل(آمیکو) بازدید کردند.

کد خبر 135117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha