کد خبر 135209
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
چرا عملکرد بخاری خودرو افت می‌کند؟

گرم نکردن بخاری ماشین در فصل زمستان دغدغه بسیاری از رانندگان است در این مطلب علت خوب گرم نشدن آن را بیان کرده ایم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیستم گرمایش خودرو بخشی از سیستم خنک کننده آن است و مشکلات سیستم خنک کننده می‌تواند منجر به مشکلات سیستم گرمایشی شود. اگر سیستم گرمایش خودرو کار نمی‌کند، مشکل می‌تواند تنها به یکی از چهار دلیل مشکلات سیستم خنک کننده، مشکلات هسته گرمایش، پمپ آب معیوب، یا خرابی فن دمنده گرمایش باشد.

مشکلات سیستم گرمایشی خودرو مانع از آن نمی‌شود که در روز‌های سرد سوار خودرو شوید اما با این حال، باید آن را تعمیر کنید تا بتوانید در روز‌های سرد زمستان با آرامش رانندگی کنید. در حالی که رفع برخی از دلایل ممکن است ساده و ارزان باشد (به عنوان مثال، ترموستات، شیلنگ‌های فرسوده، نشتی، و غیره)، دلایل دیگر مانند مشکلات پمپ آب ممکن است پیچیده‌تر باشند.

در این گزارش ، نحوه عملکرد سیستم گرمایش در وسیله نقلیه را توضیح خواهیم داد و دلایل اصلی سیستم گرمایش معیوب را مشخص می‌کنیم. در نهایت، تعمیرات لازم را بر اساس علت پیشنهاد می‌کنیم تا سیستم گرمایشی شما دوباره کار کند.

سیستم گرمایش خودرو چگونه کار می‌کند؟: برای شناسایی دلایل اصلی کار نکردن گرمایش خودرو، باید نحوه عملکرد سیستم گرمایشی را بدانید. در هر وسیله نقلیه ای، گرما از طریق سیستم خنک کننده تولید می‌شود. هنگامی که موتور روشن می‌شود، مایع خنک کننده در اطراف موتور جریان می‌یابد تا دمای آن کاهش یابد. سپس مایع خنک کننده گرم شده از رادیاتور عبور می‌کند تا دما را از دست داده و خنک شود.

بخشی از مایع خنک‌کننده گرم‌ شده را می‌توان در هسته بخاری به گردش درآورد تا دمای آن را افزایش دهد بنابراین، هوای گرم را به وسیله نقلیه منتفل می کند؛ با استفاده از کلید‌های مختلف روی داشبورد خودرو می‌توانید میزان گرمای وارد شده به خودرو را کنترل کنید.

چرا بخاری ماشین کار نمی‌کند؟: اگر وسیله نقلیه شما با یکی از چهار جزء سیستم خنک کننده، هسته بخاری، دریچه‌های بخاری یا فن دمنده مشکل داشته باشد، بخاری خودرو کار نخواهد کرد.

مشکل در سیستم خنک کننده: اگر سطح خنک کننده پایین، ترموستات خراب، شیلنگ‌های سیستم خنک کننده معیوب، نشتی رادیاتور یا پمپ آب معیوب باشد، سیستم خنک کننده ممکن است خراب شود.

ترموستات به عنوان یک سوپاپ عمل می‌کند تا از جریان یافتن مایع خنک کننده به رادیاتور در زمانی که موتور به اندازه کافی گرم نیست، جلوگیری می‌کند. هنگامی که موتور به دمای مجاز بالا می‌رسد، ترموستات باز می‌شود و اجازه می‌دهد مایع خنک کننده از رادیاتور عبور کند و خنک شود.

اگر وسیله نقلیه ترموستات گیر کرده باشد، مایع خنک کننده همیشه سرد می‌ماند و بنابراین، سیستم گرمایش هوای گرم را دمیده نمی‌شود.

برای بررسی اولیه توجه داشته باشید اگر دمای موتور خودرو بالا است، اما بخاری باد گرم ندارد ممکن است میزان آب داخل سیستم خنک‌کننده پایین باشد. بخاری خودرو در اصل یک رادیاتور است که در مسیر آب گرم خروجی موتور قرار می‌گیرد و از طریق یک دمنده، هوای بیرون خودرو به آن دمیده می‌شود و درنتیجه گرمای دفع شده از آب گرم خروجی موتور به داخل اتاق می‌رسد. به این ترتیب مشخص است اگر آب کافی در سیستم خنک‌کننده وجود نداشته باشد بخاری هم به‌درستی کار نمی‌کند.

کد خبر 135209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha