قیمت خودرو در روزهای آتی اصلاح می شود

قیمت خودرو طی روزهای آتی و در ستاد تنظیم بازار اصلاح خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اعلام این خبر اظهار داشت: با پیگیری‌های سازمان بورس و وزیر اقتصاد و در جلساتی که با حضور وزیر صمت و رئیس جمهور برگزار گردید، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو دوباره در ستاد تنظیم بازار بررسی شود و بزودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وی درباره بسته شدن نماد‌های خودرویی، افزود: این نماد‌ها تا زمانی که اطلاعیه شفافی درباره اثرات تصمیم‌های مرتبط با اصلاح قیمت خودرو بر روی سودآوری شرکت‌ها اعلام نکنند، بسته می‌مانند.

عشقی اضافه کرد: در پی انتشار اطلاعیه اصلاح قیمت خودرو، نماد شرکت‌های اصلی که این اطلاعیه را دادند، در روز چهارشنبه (۱۹ آبان) قبل از معاملات بسته شد تا شرکت‌ها شفاف سازی کنند و اطلاعات تکمیلی را ارایه دهند.

وی با بیان اینکه اعلام حذف قیمت گذاری دستوری سه شنبه گذشته (۱۸ آبان) باعث خوش بینی در بازار شد و اثر مثبتی در سایر سهام داشت افزود: پنج شنبه ۲۰ آبان به واسطه اختلاف نظری که درباره نحوه اجرای سیاست حذف قیمت گذاری دستوری ایجاد شد این اطلاعیه ملغی و روز شنبه به دلیل ملغی شدن این سیاست، بازار سرمایه منفی شد.

رئیس سازمان بورس، ادامه داد: سیاست دولت در بلندمدت پرهیز از قیمت گذاری دستوری است این سیاست بار‌ها توسط رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت اعلام شد و در دستور کار دولت قرار گرفت.

عشقی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست بلندمدت این است که از سیاست گذاری دستوری فاصله بگیریم تا شرکت‌ها بتوانند سودآوری بلندمدتی داشته باشند.

کد خبر 135274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha