تسلا و لینکلن قعرنشین گزارش تحقیقات سالانه قابلیت اطمینان خودروها

کانزومر ریپورتس حاصل تحقیقات سالانه ی خود در مورد قابلیت اطمینان خودروها را منتشر کرده است. در این فهرست در قعر جدول خودروهای تسلا و لینکلن قرار دارند در حالی که لکسوس، مزدا و تویوتا عنوان قابل اطمینان ترین برندها را در گزارش سالانه کانزومر ریپورتس کسب کرده اند.

به گزارش پرشین خودرو، در صدر جدول مدل های 2022 لکسوس جی ایکس، کیا نیرو برقی و تویوتا پریوس پرایم معرفی شده اند.

این نکته خیلی جالب است که ارزشمندترین خودروساز بازار بورس غیرقابل اعتمادترین خودروی جاده های آمریکا را می سازد!

خودروساز برقی تسلا در حال حاضر بیش از 1 هزار میلیارد دلار [یک تریلیون دلار] ارزش دارد اما در بین 28 برند معرفی شده کانزومر ریپورتس مقام 27اُم را به دست آورده است. مقام 28اُم هم از آن برند لاکچری [پرتجمل] فورد یعنی لینکلن است.

کانزومر ریپورتس از روش نظرسنجی در مورد معیارهای خاص از صاحبان خودروها به این نتیجه می رسد. این صاحبان خودرو حداقل باید یک سال تجربه رانندگی با آن برند را داشته باشند. با این نظرسنجی ها مدل 2022 برندها امتیاز کسب می کنند.

تسلا مدل های S، Y، و X همگی پایین تر از متوسط امتیاز قابلیت اطمینان قرار گرفتند و کل برند را پایین کشیدند. کانزومر ریپورتس همچنان مدل 3 تسلا سال 2022 را به خریداران توصیه می کند.

در بالای جدول نام برندهای لکسوس، مزدا، تویوتا، اینفینیتی، بیوک، هوندا و سوبارو به چشم می خورد و در ته جدول نام های تسلا، لینکلن، فولکس واگن، جنسیس و جیپ دیده می شوند.

خودروهای برقی در پژوهش کانزومر ریپورتس در بالای حد متوسط قرار گرفته اند. از جمله کیا نیرو، نیسان لیف، فورد موستانگ مَک-ایی همگی بالای امتیاز متوسط بوده اند. در بین خودروهای برقی هیبریدی های جمع و جور قابلیت اعتماد و اطمینان بیشتری از خود نشان داده اند.

در این دسته بندی ها، شاسی بلند های برقی پایین ترین امتیاز را در قابلیت اطمینان به دست آورده اند و همگی زیر امتیاز متوسط قرار دارند. ته جدول شاسی بلندهای برقی هم تسلا مدل ایکس و آئودی ایی-ترون E-Tron قرار گرفته اند. جالب این جا است که نه موتور و نه باتری این خودروها هیچکدام نارضایتی به وجود نیاورده اند بلکه ابزارهای الکترونیکی و امکانات روز خودروها است که برخی از مشتریان را ناراضی کرده است.

مشکلات کیفی تسلا، در چند سال گذشته بارها گزارش شده و دلیل آن هم این است که این خودروساز نوظهور برای رسیدن به برنامه های تدوین شده گاهی شتاب زده عمل کرده و هنگام بالا بردن ظرفیت های تولید از کیفیت کاسته است. خودروسازان پرتجمل مثل مرسدس بنز و آئودی یک قرن وقت داشته اند که ایرادهای کیفی خود را به تدریج کشف و رفع کنند اما تسلا در این مدت کوتاه فرصت کافی نداشته است.

با این حال با وجود مشکلات کیفی متعدد در محصولات تسلا، به هیچ عنوان مانع اشتیاق خریداران نشده است.

در معیار رضایت مالک کانزومر ریپورتس تسلا مقام اول را به دست آورده است.

کد خبر 135418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha