کد خبر 135425
۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
 فعالیت ۶۱ هزار نیرو در طرح زمستانی پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از بکارگیری ۶۱ هزار نیرو در اجرای این مرحله از طرح زمستانی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سردار سیدکمال هادیان‌فر در رزمایش طرح زمستانی پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی که در هوای بارانی صبح امروز و با حضور فرمانده ناجا، وزیر راه، رئیس اورژانس و... برگزار شد، گفت: در ماه پایانی از فصل پاییز هستیم؛ اما شرایط زمستانی بر جاده‌های کشور حاکم است و ما این شرایط را به خصوص در محورهای شمالی و محورهای غربی کشور که با ناپایداری جوی بیشتری مواجه است، مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طرح زمستانی با حضور ۶۱ هزار نیرو در ۲۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور و ۱۱۲ گردنه برف‌گیر اجرا می‌شود،‌ گفت: علاوه بر جاده‌ها این طرح در ۱۲۴۷ شهر کشور نیز به اجرا درآمده و هدف از آن تسهیل در عبور و مرور و کاهش تصادفات رانندگی است.

هادیان‌فر با بیا ن اینکه پلیس در این طرح بر معابر اصلی و فرعی نظارت دارد، اظهارکرد: رسیدگی به تصادفات، کاهش جانباختگان و مصدومان ناشی از تصادفات و پیگیری حوادث از جمله اولویت‌ها و اهداف پلیس در اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد جانباختگان تصادفات در دم جان خود را از دست می‌دهند، گفت:‌ شش درصد از جانباختگان از حین انتقال و ۴۳ درصد نیز در بیمارستان و به دلیل تروما و... جان خود را از دست می‌دهند که باید با تلاش تمام دستگاه‌ها این آمار را کاهش دهیم.

هادیان‌فر با بیان اینکه در سال ۹۹ پلیس راهور موفق به کاهش ۱۶۰۰ نفری شمار جانباختگان حوادث رانندگی شد، تصریح کرد: امیدواریم که این وضعیت در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه پیدا کند البته ما به لحاظ استانداردهای جهانی در وضعیت خوبی هستیم، به طوری که میانگین جهانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۸.۵ کشته است اما این آمار در کشور ما ۱۷.۳ نفر است.

وی به طرح زمستانی سال گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: در زمستان پارسال ۲۱۰۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و ۲۶ هزار نفر نیز مجروح شدند که امیدواریم امسال این آمار کاهش داشته باشد.

کد خبر 135425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha