کد خبر 135601
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
2 شرط برای کاهش قیمت خودرو

اصلاح یا حذف قیمت‌گذاری دستوری و افزایش تیراژ تولید، دو شرط کاهش قیمت خودرو در بازار است.

به گزارش پرشین خودرو، حسن کریمی سنجری کارشناس صنعت خودرو، با اعلام این خبر اظهار داشت: قیمت گذاری دستوری مانند زمانی است که شما یک بنگاه دارید و برای تولید محصولات خود به یک قیمت تمام شده ای می رسید و به شما می‌گویند این محصولی که تولید کرده اید صرف نظر از این‌که قیمت تمام شده شما چه هست باید به قیمتی که ما می گوییم بفروشید!

وی ادامه داد: آنچه که اتفاق می افتد این است که به تولیدکننده اجازه نمی دهند محصول خود را سودده به بازار عرضه کند و این اتفاق صدمات زیادی از لحاظ نقدینگی به تولیدکننده وارد می کند.

کریمی سنجری اظهار داشت: قیمت گذاری دستوری، شرکت های خودروساز را از تحقیق و توسعه دور کرده و زیان انباشته به آنها تحمیل کرده است.

این کارشناس صنعت خودرو متذکر شد: قیمت گذاری دستوری باید حذف شود و بنده در اظهارات مقامات دولتی وعده هایی می بینم که اگر این وعده ها بخواهد محقق شود حتما باید قیمت گذاری دستوری برداشته شود و پیش نیاز تحقق وعده های دولتمردان این است که سیاست مداخله دولت در بخشی از اقتصاد باید از میان برداشته شود و اگر قیمت گذاری دستوری برداشته نشود تحقق وعده های دولت به‌نظر غیرعملیاتی خواهد بود.

کد خبر 135601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha