کد خبر 135679
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
سفر به کدام شهرها جریمه کرونایی دارد؟

بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، یازده شهرستان در کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند و با راه‌اندازی سیستم هوشمند کنترل کرونا از فردا (۱۵ آذر ماه)، افرادی که واکسن دریافت نکرده باشند با سفر به این مناطق جریمه خواهند شد.

به گزارش پرشین خودرو، سیستم هوشمند کرونا و اجرای پروتکل‌های بهداشتی جدید قرار که در اواخر ماه گذشته به تصویب رسید، قرار بود از اوایل آذر ماه اجرایی شود که البته ممنوعیت‌های هوشمند سفر برای کرونایی‌ها و افرادی که واکسینه نشده‌اند از فردا ۱۵ آذر ماه اجرایی خواهد شد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو شهرستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. بر این اساس افرادی که واکسن نزده باشند از فردا (۱۵ آذر ماه) با سفر به طبس در خراسان جنوبی و بهاباد در استان یزد به عنوان دو شهر قرمز از نظر شیوع کرونا کرونا جریمه خواهند شد.

همچنین سفر برای این افراد به ۹ شهرستان شهرستان‌های اشنویه و پیرانشهر(آذربایجان‌غربی)، فردوس و نهبندان(خراسان جنوبی)، بردسکن(خراسان رضوی)، طارم(زنجان)، کوار(فارس)، سیرجان(کرمان) و بافق(یزد) که در وضعیت نارنجی قرار دارند، نیز ممنوع بوده و اگر این گروه از مردم با خودروی شخصی هم به این مناطق سفر کنند، مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی خواهند شد.

البته فعلا سفر برای افراد واکسینه نشده به دیگر شهرهای زرد و آبی کرونایی جریمه‌ای در بر نخواهد داشت اما اگر وضعیت این شهرها مانند یازده شهر قرمز و نارنجی کنونی تغییر کند به صورت هوشمند جریمه برای این ورود واکسینه نشده‌ها به این شهرها نیز در نظر گرفته خواهد شد.

رضا نفیسی - رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی- روز گذشته در این باره به ایسنا گفت: در سیستم کنترل هوشمند کرونا که از نیمه آذر ماه اجرایی خواهد شد، محدودیت و جریمه برای افرادی که واکسینه نشدند در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود اما افراد مبتلا حتی اجازه سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی خودشان را هم ندارند.

وی افزود: در سیستم جدید کنترل هوشمند کرونا که قرار است از نیمه آذر ماه اجرایی شود، افرادی که واکسن نزده باشند به محض ورود به شهرها و استان‌های نارنجی و قرمز جریمه خواهند شد و بر این اساس جریمه‌ها اعمال می‌شود. پروتکل‌های بهداشتی که پیش از این برای شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرایی می‌شد تغییری نکرده اما هوشمند شده و برای افراد واکسینه نشده و مبتلا اجرایی خواهد شد.

کد خبر 135679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha