بازگشت « بل ۲۰۵ » به ناوگان بالگردی هلال‌احمر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: یک فروند بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر پس از پنج‌سال زمین‌گیری، توسط مهندسان داخلی و کارشناسان شرکت هلیکوپتری نوید جمعیت هلال احمر، تعمیر و راه‌اندازی مجدد شد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی ولی‌پور در این باره گفت: با انجام ۱۲۰۰ نفر ساعت کار فنی و تلاش همکاران در مرکز امداد هوایی و شرکت هلیکوپتری نوید هلال احمر، یک فروند بالگرد بل ۲۰۵ که سال ۱۳۹۴ به دلیل بروز مشکلات فنی از ناوگان بالگردی این جمعیت کنار گذاشته شده بود؛ مجددا راه‌اندازی شد و صبح روز ۲۷ آذر ماه پس از ۶ سال روشن شد و تست کار روی زمین را انجام داد.

ولی‌پور افزود: برای تعمیر موتور و بخش‌هایی از بدنه این بالگرد حدود ۳ و نیم میلیارد تومان هزینه شده‌ است و تمامی مراحل کار در داخل کشور انجام گرفت.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات، ناوگان امداد هوایی جمعیت هلال احمر با احتساب دو بالگرد اختصاصی شرکت نوید متشکل از ۲۴ فروند بالگرد از نوع «میل ۱۷۱» و مدل‌هایی از « بل» است و بالگردهای فعال امدادی هلال احمر با اضافه شدن بالگرد مذکور به ۲۱ فروند خواهد رسید.

ولی‌پور تصریح کرد: رفع نواقص احتمالی و انجام تست‌های لازم برای آمادگی لازم پروازی، مراحلی است که در ماه آینده پایان می‌گیرد و از دهه مبارک فجر در بهمن‌ماه سالجاری این بالگرد عملیاتی خواهد بود.

بنا براعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ بالگرد بل ۲۰۵ ظرفیت جابه‌جایی ۸ نیرو را دارد و برای حضور در عملیات‌های جستجو و نجات مناسب است.

کد خبر 135983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha