خودروهای تولیدی در سنگال ال.پی.جی سوز است

معاون صادرات و امور بین‌ الملل گروه صنعتی ایران‌ خودرو گفت: تمام خودروهای تولیدی در سنگال ال.پی.جی‌ سوز هستند و به این منظور جایگاه توزیع سوخت ال.پی.جی نیز توسط ایران احداث شده است.

به گزارش پرشین خودرو، کیانوش پورمجیب، با اعلام این خبر اظهار داشت: رقبای جهانی همچون کره، ژاپن و چین بسیار دورتر از ایران نسبت به بازار سنگال هستند و خودروسازان اروپایی با وجود فاصله نزدیک‌تر، اما سایتی در این کشور ندارند، همچنین به دلیل برخورداری از تعرفه ترجیحی، خودروهای ایرانی در این کشور به‌ شدت رقابتی است.

وی تصریح‌ کرد: یکی از موارد مد نظر ایران‌ خودرو، تبدیل سنگال به قطب تولید و صادرات خودرو در غرب آفریقا است که مورد استقبال سنگالی‌ها نیز قرار گرفت و این مهم در نامه‌ای از سوی سفیر کشورمان به رییس‌ جمهوری سنگال درخواست شد تا کمک کنند تنها سایت خودروسازی غرب آفریقا بتواند به اهداف توسعه‌ای خود دست یابد.

معاون صادرات ایران خودرو، با اشاره به زیرساخت‌های مورد نیاز، اضافه کرد: برای تداوم مونتاژکاری در سنیران‌اتو مشکلی از بابت تامین برق وجود ندارد، اما اگر بخواهیم تیراژ بالاتری تولید کرده و خط رنگ و بدنه را نیز مستقر کنیم، نیاز به تامین برق بیشتر با کمک دولت سنگال است.

پورمجیب در پایان خاطرنشان‌کرد: سایت سنیران‌اتو با ظرفیت تولید پنج دستگاه خودرو در ساعت و سالیانه 10 هزار دستگاه در یک شیفت پیش‌بینی شده بود که البته تاکنون نتوانسته به ظرفیت مد نظر دست یابد.

کد خبر 136088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha