حذف کمک‌های دولت عامل تشدید آلودگی هواست

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان کلان‌شهرها در مجلس شورای اسلامی در مراحل تصویب بودجه ۱۴۰۱ پیگیر جبران حذف کمک‌های دولت به نوسازی ناوگان هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، مهدی طغیانی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه حذف بودجه نوسازی حمل‌ونقل عمومی علاوه بر فشار مضاعف بر شهرداری و مردم، عاملی برای تشدید آلودگی هوا است، اظهار داشت: اغلب کمک‌های دولت در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی کلان‌شهرها از بودجه 1401 حذف شده است.

وی ادامه داد: این یک تهدید جدی است و باتوجه به قیمت‌های بالایی این سامانه‌های حمل‌و‌نقل، شهرداری‌ها توان خرید، توسعه و اجرا را ندارد و این به ضرر مردم است. درخواست ما از نمایندگان مجلس این بوده که جلوی این اقدام گرفته شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری این موضوع گفت: یکی از ردیف‌هایی که برای کلان‌شهرها وجود داشت، کمکی بود که دولت در قالب تعهد به پرداخت انتشار اوراق بدهی برای شهرداری‌‌ها به عهده می‌گرفت. اوراق بدهی منتشر می‌شد و بعدا دولت بازپرداخت می‌کرد.

وی افزود: این رویه امسال به خود شهرداری‌ها واگذار شده است، به این معنا که این تعهد را دولت قبول نکرده است. ما آن را دنبال کردیم و از یک ردیف دیگری و از محل یک درصد افزایش ارزش افزوده شهرداری‌ها، جبران شده و برای هم حمل‌و‌نقل عمومی و هم دیگر موارد مانند مباحث ترافیکی و تجهیزات مربوطه تخصیص پیدا کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته چیزی که در شهرداری کلان‌شهرها مطرح می‌شود این است که هیچ‌گاه کمک‌هایی که در قالب بودجه می‌شود، کفایت لازم را نداشته و معمولا بالا رفتن عمر ناوگان اتوبوسرانی و عقب افتادن پرو‌ژه‌های مترو هم به همین دلیل است که در حال پیگیری با نمایندگان سایر کلان‌شهرها هستیم تا در بودجه 1401 جبران کنیم.

کد خبر 136462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha