تبدیل گوشی آیفون به ریموت دیجیتال هیوندای و جنسیس

به گفته ی مارک گورمان Mark Gurman از بلومبرگ از تابستان همین امسال هیوندایی و لوکس آن جنسیس از سامانه کارکی CarKey تلفن همراه اَپل پشتیبانی می کنند.

به گزارش پرشین خودرو، البته هنوز معلوم نیست چه مدل هایی به این سامانه مجهز می شوند اما می توان حدس زند که مدل های ایونیک5 و سایر خودروهای هیوندایی از جمله ان.اف.سی از این امکانات بهره مند شوند.

البته کنترل از راه دور تلفن های هوشمند خیلی وقت است که رایج و متداول شده است اما کارکی با تلفن های همراه همچون کلید فیزیکی رفتار می کنند. به بیان دیگر باید حتماً گوشی همراه یا ساعت دیجیتالی اَپل خود را باید به دستگیره در این خودروها نزدیک کنید تا باز و بسته کردن قفل امکان پذیر شود. برای روشن کردن از راه دور هم می توان از تلفن یا ساعت دیجیتال استفاده کرد اما فقط تا یک فضای کاملاً محدود و خیلی نزدیک به خودرو عمل می کند. آیفون های 11 به بالا به دلیل داشتن پهنای باند وسیع تر دیگر لازم نیست حتی از کیف یا جیب بیرون بیایند، همین که صاحب خودرو تلفن همراه در جیب یا کیف داشته باشد و به خودرو نزدیک شود، قفل خودرو به طور خودکار باز می شود و هنگامی که صاحب خودرو از خودروی خود دور می شود به طور خودکار قفل می شود.

اَپل اصولاً از درز خبر یا نشت خبر خوشش نمی آید و همیشه جز در زمان مشخص به هیچ عنوان اخباری از این دست را منتشر نمی کند. اما اگر خبر مارک گورمان از بلومبرگ درست باشد، معنی آن این است که اَپل می خواهد امکان استفاده از تلفن همراه به عنوان کلید خودرو مخاطبان بیشتر و وسیع تری پیدا کند.

زمانی شایعات زیادی منتشر شده بود که قرار است خودروی برقی اَپل را شرکت هیوندایی تولید کند،‌ اما هر دو این موضوع را به شدت انکار کردند. حالا که این خبر منتشر شده که محصولات هیوندایی می توانند از آیفون اَپل به عنوان کلید خودرو استفاده کنند نشان می دهد که آن شایعات تأثیر بدی روی همکاری اَپل و هیوندایی نگذاشته است.

کد خبر 136555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha