کد خبر 136611
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
نگاهی به سازوکار بیمه کیفیت خودروی ایرانی

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ضرورت سازوکار بیمه کیفیت خودروی ایرانی اشاره کرد و از طرحی در کمیسیون صنایع و معادن خبر داد که بندی از آن به بیمه کیفیت خودروهای ایرانی اشاره می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، روح الله ایزدخواه در مورد باز نشدن ایربگ خودروهای ایرانی در تصادف زنجیره‌ای بهبهان گفت: سازوکار نظارت بر کیفیت خودروهای ایرانی ناقص است. استانداردهای هشتاد و پنج گانه فقط در خودروی نمونه عرضه شده، بررسی می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در مورد بیمه کیفیت خودرو اظهار کرد: ما نیازمند سازوکار بیمه کیفیت خودرو هستیم. بیمه کیفیت خودرو یعنی تضمین کیفیت خودرو توسط یک سازمان بیمه. این سازوکار در همه جای دنیا پیاده شده است.

طرحی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بیمه کیفیت خودرو طراحی شده است

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم از تهیه طرحی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد که یکی از بندهای آن به موضوع بیمه کیفیت خودرو اشاره می‌کند.

وی افزود: این طرح آماده ارائه است. امیدوارم به‌زودی در صحن علنی مطرح شود تا هر چه سریع‌تر سازوکار بیمه کیفیت خودرو در کشور راه بیفتد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم اظهار کرد: اگر بیمه کیفیت خودرو وجود نداشته باشد، مشتری خودرو باید یک تنه با خودروساز در بیفتد تا بتواند حقش را از تعهدات خودروساز بگیرد. ما نیازمند ایجاد یک سازوکار واسط بین مشتری و خودروساز هستیم.

ایزدخواه در خصوص مزایای بیمه کیفیت خودرو گفت: مزیت بیمه کیفیت خودرو این است که به جای مواجهه مشتری یک لاقبا با شرکت خودروساز، شرکت بیمه با خودروساز درمی‌افتد. اگر عدم تطابق کیفیت ادعا شده با واقعیت، اتفاق بیفتد و تعهد خودروساز نقض شود، شرکت بیمه جرایمش را از خودروساز می‌گیرد و به مشتری پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه «در همه جای دنیا خودروسازان علاوه بر بیمه شخص ثالث، بیمه کیفیت هم می‌کنند» گفت: خریداران خودروهای جدید ادعا می‌کنند که مشکلاتی مثل حذف امکانات ادعا شده وجود دارد و خودروسازان اقدام به حذف بعضی امکانات می‌کنند.

دستگاه‌های نظارتی تعارف با خودروسازان را کنار بگذارند خواستار نظارت سخت‌گیرانه هستیم/هیچ دستگاه نظارتی پاسخ دندان‌گیری به ما نداد

وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی هم باید تعارف با خودروساز را کنار بگذارند، گفت: نهادهای نظارتی باید نظارت سخت‌گیرانه‌تری داشته باشند. نارضایتی‌ها از کیفیت خودرو امروز افزایش یافته و تعجب ما این است که چرا نهادهای نظارتی در این موارد سکوت می‌کنند؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اخیرا در خصوص مشکلی در یک شرکت خودروساز ورود کردم و به دستگاه نظارتی نامه‌نگاری کردم، اما هیچ دستگاهی پاسخ دندان‌گیری به ما نداد که چرا کیفیت این خودرو بد است، این مسئله چند هزار شاکی نسبت به سهل‌انگاری در ارائه استانداردها داشت. متأسفانه جواب کاملی از سوی دستگاه نظارتی داده نشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به قیمت بالای خودروی ایرانی در بازار گفت: مشهور است که در خودروهای جدید کیفیت خودرو افت کرده است. این مهم هم باید از سوی دستگاه های نظارتی پیگیری شود. نظارت بر کیفیت خودرو باید بیش از گذشته باشد که متأسفانه شاهد این سخت گیری نیستیم.

کد خبر 136611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha