افزایش فروش خودروهای برقی نسبت به پیشرانه‌های گازوئیلی در اروپا

اروپایی ها در آخرین ماه سال 2021 تعداد بیشتری خودروی برقی نسبت به گازوئیلی خریدند و این اولین باری است که برقی از گازوئیلی سبقت می گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، داده های منتشر شده توسط ماتیاس اشمیت از تحلیل گران مستقر در شهر برلین در نیویورک تایمز، نشان می دهد که 20 درصد از خودروهای نوی فروخته شده در اروپا و بریتانیا با باتری تأمین نیرو می شوند. در حالی که فروش خودروهای گازوئیلی کمتر از 19 درصد بوده است.

در سال 2021 تسلا پرفروش ترین برند خودروهای برقی و فولکس واگن مقام دوم را کسب کرده است. تسلا برای بازار اروپا از کارخانه چین خود واردات داشته اما در حال ساخت کارخانه خودروسازی در برلین آلمان است.

در سال 2015، نیمی از خودروهای نوی فروخته شده در اتحادیه اروپا گازوئیلی بودند. اما حالا محبوبیت خودروهای برقی باتری دار در اروپا، ایالات متحده و چین رو به افزایش است.

 

خودرو برقی



برخلاف این حقیقت که خودروهای برقی در حال رشد هستند، بازار خودرو رو به بحران است. در اتحادیه اروپا، انجمن سازندگان اتومبیل اروپایی گزارش داده است که فروش خودروهای نو در ماه نوامبر سال 2021 بیش از 20 درصد کاهش داشته که در گزارش آژانس فرانس پرس انعکاس یافته است.

انجمن سازندگان اتومبیل نوشته است: این افت فروش در بازار اروپا به دلیل کمبود ریزتراشه های نیمه هادی بوده که تأثیر منفی روی تولید در صنعت خودرو در سال گذشته داشته است که شدت آن در نیمه دوم بیشتر بود.

محبوبیت خودروهای برقی در ایالات متحده هم رو به افزایش است، فرماندار ایالات های مختلف در این کشور میلیاردها دلار اختصاص داده اند تا زیرساخت های لازم برای گسترش خودروهای برقی ایجاد شود.

لایحه زیرساختی در ایالات متحده که هر دو حزب از آن پشتیبانی می کنند 7.5 میلیارد دلار به توسعه شبکه ملی جایگاه های شارژ خودروهای برقی اختصاص یافته است.

میلیاردها دلار معافیت مالیاتی و مشوق خرید خودروهای برقی به افزایش مجبوبیت این خودروها منجر شده است.

منبع: thehill.com

کد خبر 136619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha