ساخت بزرگترین و قدرتمندترین کشتی یخ شکن جهان در فنلاند

بزرگترین و قدرتمندترین کشتی یخ شکن جهان در کشور فنلاند ساخته خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، تفاهم نامه همکاری ای بین شرکت کشتی سازی هلسیکنی فنلاند و شرکت نورنیکل که به عنوان غول معدنی روسیه مشهور است منعقد شده تا آنها یک یخ شکن را برای استفاده تجاری در شمال سیبری بسازند.

این کشتی با استفاده از گاز طبیعی مایع (LNG) و همچنین گازوئیل داری گوگرد کم، یخ‌های قطبی به ضخامت دو متر را در دریا را می شکند تا آبراه‌های اطراف بندر دودینکا در شمال سیبری را که برای صادرات روسیه استفاده می‌شود را از یخ‌های قطبی پاک سازی کند.

ساخت این کشتی قرار است از اواخر امسال آغاز شود و انتظار می‌رود این کشتی در فصل زمستان سال ۲۰۲۵ به روس‌ها تحویل داده شود.

در همین رابطه شرکت کشتی سازی هلسینکی اعلام کرد در ساخت این یخ شکن از گاز طبیعی مایع (LNG) و همچنین گازوئیل کم سولفور استفاده می‌کند می‌گیرد به همین منظور باید این کشتی را "بزرگترین و قدرتمندترین یخ شکن دیزلی-الکتریکی جهان خواند که قرار است در فنلاند ساخته شده است".

این کشتی غول آسا نه تنها قادر به شکستن یخ به ضخامت دو متر خواهد بود، بلکه در حمل و نقل محموله و کالاهای صادراتی نیز شرکت می‌کند و عملیات پشتیبانی از هلیکوپتر را انجام می‌دهد.

شرکت کشتی سازی هلسیکنی اعلام کرد که این پروژه حدود ۲۱۰۰ نفر در سال شغل در صنایع کشتی سازی و دریایی پایتخت فنلاند ایجاد می‌کند. گفته می‌شود که توافق فنلاند و روسیه تابستان گذشته در مذاکرات دو طرف صورت گرفت و در پاییز سال گذشته میلادی به امضا طرفین رسید هر چند که رقم و هزینه ساخت آن هنوز فاش نشده است.

تحویل یخ شکن جدید تا پایان سال ۲۰۲۴ برای شرکت نورنیکل روسیه بسیار مهم است زیرا ظرفیت‌های حمل و نقل اضافی مورد نیاز برای اجرای هر دو پروژه سرمایه گذاری استراتژیک از جمله طرح‌های نوسازی شهر نوریلسک را فراهم می‌کند.

سرگئی دوبوویتسکی، معاون ارشد نورنیکل در مصاحبه‌ای اعلام کرد: ما خوشحالیم که اعلام کنیم سوخت این کشتی از LNG تأمین می‌شود، که با روندهای زیست محیطی فعلی در مورد کربن زدایی مطابقت دارد و می‌توان گفت این کشتی یک یخ شکن پیشرو در LNG است که در مسیر دریای شمال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

یخ شکن جدید در دریای کارا در شمال سیبری به آب انداخته می‌شود تا دسترسی تمام سال به بندر دودینکا در دهانه رودخانه ینیسی را تضمین کند که عمدتاً برای صادرات کالا استفاده می‌شود.

یادآور می شود که شرکت نورنیکل مسکو بزرگترین تولید کننده نیکل و پالادیوم در جهان و همچنین تولید کننده عمده مس و پلاتین است.

کد خبر 136630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha