کد خبر 136737
۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
رفع بخشی از مشکلات واردات کامیون های اروپایی

روند ترخیص کامیون‌های اروپایی افزایش پیدا کرده و بخشی از مشکلاتی که مانع واردات کامیون‌ها می‌شد، برطرف شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، صدر الله بمانا با بیان این مطلب گفت: هم اکنون چندین فرآیندی که باعث کند شدن روند واردات کامیون‌های اروپایی شده بود، برطرف شده است. سازمان ملی استاندارد تمامی فرآیند‌های خود را در این بخش اصلاح کرده و از سوی دیگر هم سازمان حفاظت از محیط زیست هم خدمات خود را در این بخش ۳ درصد کاهش داده است.

به گفته مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان استهلاک ناوگان فرسوده در کشور بسیار بالا است و بسیاری از این ناوگان در کشور نیازمند تعویض قطعه هستند که باعث افزایش هزینه‌های نگهداری آن‌ها شده است.

بمانا این را هم گفت که برای نوسازی ناوگان باید به طور قطع تعدادی از ناوگان‌های فرسوده از مدار خارج شوند.

واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی و زیر ۳ سال ساخت از اوایل بهار ۱۳۹۹ کلید خورد، اما با گذشت یک سال و نیم از آغاز این فرآیند، به دلیل پیچیدگی‌های آئین نامه واردات این نوع کامیون که در ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های ۵ ساله ذکر شده، فرآیند ترخیص ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون دست دومی که ثبت سفارش شده بود، با مشکلات و موانع بسیار زیادی از جمله تایید سازمان استاندارد، گمرک و اسقاط خودرو‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شد که سازمان راهداری با رایزنی‌هایی که انجام داده بخشی از آن‌ها رفع شده است.

هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ دستگاه شماره گذاری و ۳ هزار کامیون وارداتی ترخیص شده است.

کد خبر 136737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha