تولید بر اساس شناخت نیاز بازار و مطالعه محصول؛ مزیت بزرگ آمیکو

در شرایطی که بسیاری از شرکت‌ها نقش چندانی برای مطالعه محصول و شناخت نیازهای بازار قائل نیستند، آمیکو توانسته است در سال های گذشته به خوبی از این مبحث استفاده و محصولاتی مطابق با نیازهای کشور و صنایع تولیدی و صنعتی را تولید کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در دو سه سال اخیر گروه صنعتی ارس خودرو دیزل توانسته است تا همواره محصولاتی را به بازار عرضه نماید که تقاضای بسیار و عرضه پایینی برای آن وجود داشته است.

این روند موجب شده است تا آمیکو در این مسیر، فروش تضمین شده و رقابت کمتری از سوی رقبا شاهد باشد چرا که آمیکو خود را پیش از رقبای دیگر به پرچمدار آن حوزه تبدیل کرده است.

البته باید گفت که این امر در دو سه سال اخیر و فعالیت آمیکو در فضای رسانه ای بیشتر به چشم آمده است وگرنه این روند قطعا پیش از معرفی پیکاپ تراک آمیکو آسنا به بازار در این شرکت شکل گرفته بود که منجر به کسب سهم مناسبی از بازار توسط آسنا شد.

پیکاپ آمیکو آسنا در سالی به بازار عرضه شد که تنها هایلوکس تویوتا در آن حضور داشت و وانت های زامیاد (نیسان آبی)، پیکان وانت، مزدا و پراید نیز از محصولات تولید داخلی بودند.

آمیکو در آن سال ها بر اساس شناخت نیاز بازار به یک پیکاپ سایزبزرگ با قابلیت های افرودی و تردد شهری مناسب اقدام به تولید آسنا کرد که نشان می‌دهد مطالعه بازار از سال ها پیش در این شرکت نهادینه شده است.

و امروز می‌بینیم که خودروسازان دیگر تازه به این موضوع رسیدند که باید یک پیکاپ به روز در سبد محصولات خود داشته باشند.

خوشبختانه این شیوه بعد از سانحه ناگوار و تلخ درگدشت بنیانگذار آمیکو همچنان در این شرکت پیگیری می‌شود چون روند تولید و معرفی محصولات جدید موید وجود مطالعات قوی و برنامه ریزی مناسب در تولید و عرضه محصولات جدید است.

اگر بخواهیم به محصولی به عنوان سند برای این موضوع اشاره کنیم، کاربری های مشاغل سیار آمیکو را می توان محصولی مهم در تایید این امر به شمار آورد که با شناخت نیاز بازار به یک کاربری تخصصی برای مشاغل سیار جدید در ایران وارد این حوزه شد.

 

کاربری سیار آمیکو



کامیون میکسر آمیکو نیز مثال مناسبی از این دست است چرا که تا کنون از سوی یک شرکت خودروساز به صورت صفر تا صد انجام نشده است و همواره متقاضیان ناچار به انجام تجهیز کامیون توسط شرکت های مختلف بودند.

 

میکسر آمیکو



موارد دیگری نیز وجود دارد تا صحت این موضوع را تایید کند اما نگارش آن خارج از حوصله مخاطبان است.

به هر حال موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد و تا کنون مغفول مانده است، بحث مدیریت نسل دوم از بنیانگذاران شرکت های خانوادگی است.

بر خلاف بسیاری از پیش بینی ها که بعد از درگذشت تلخ مالک و بنانگذار آمیکو از آینده نامعلوم این شرکت حکایت داشت اما آنچه امروز می‌بینیم تفاوت بسیاری با آن حدس و گمان ها دارد.

این موضوع نشان از وجود مدیریت قوی و هماهنگ، استفاده از دانش بومی و نخبگان در کنار حضور پیشکسوتان صنعت خودروسازی دارد و البته مثال خوبی برای نقض این باور غلط که شرکت های خانوادگی ایرانی در نسل دوم با مشکل مواجه می‌شود.

 

خبرنگار: فرشید آصفی

 

 

 

کد خبر 137338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha