توقف فروش لیفان در روسیه به دلیل اختلاف با نمایندگی!

لیفان که در روسیه از برندهای محبوب خودرو شناخته می‌شود، تولید خود در این کشور را متوقف کرد اما نه به دلیل آغاز جنگ اوکراین از سوی روسیه بلکه به دلیل اختلاف لیفان با نمایندگی روس، فروش خودرو در روسیه متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروسازان چینی از سال های گدشته سیاست توسعه صنعت خودرو را در دستور کار قرار دادند و استارت این کار را با کشورهای اروپای شرقی، روسیه، آسیا و آفریقا و البته آمریکا جنوبی زدند.

در میان برندهای خودروی چین که نقش پررنگی در پایه گذاری این سیاست داشتند باید به لیفان اشاره کنیم که توانست خودروهای چینی را به بازارهای زیادی از جمله ایران و روسیه معرفی کند.

لیفان در روسیه از ابتدای عرضه توانست نظر مشتریان را به خود جلب کند و چند بار در لیست محبوب‌ترین برندهای خودرو در بازار روسیه قرار گیرد.

با وجود این محبوبیت و معرفی نسخه جدید لیفان ایکس60 به بازار روسیه در ماه گذشته اما اتفاقات به صورتی رقم خورد که این شرکت فروش محصولات در روسیه را متوقف کرده است.

با شنیدن این خبر و توقف فروش در روسیه، نخستین دلیلی که به ذهن خطور می‌کند تبعیت لیفان از سایر خودروسازان جهانی در تحریم شدید صنعت خودروی روسیه است اما چنین چیزی صحت ندارد.

هم در سیاست خارجی چین جایی برای حمایت از اوکراین وجود ندارد هم اینکه بحران های این چنینی بهترین فرصت برای خودروسازان چینی و سایر صنایع این کشور برای فعالیت بدون رقیب در بازار هدف است چنانچه در ایران نیز شاهد فعالیت گسترده و پرتعداد شرکت های چینی بعد از تحریم صنعت خودرو بودیم.

آنچه موجب توقف فروش لیفان در روسیه شده است نه مباحث سیاسی بلکه اختلاف حقوقی این شرکت با نماینده رسمی در روسیه بوده است که تا کنون اطلاعات بیشتری از آن منتشر نشده است.

توقف فروش لیفان در بازار روسیه آن هم در شرایطی که همه خودروسازان نامدار خارجی این کشور را ترک کردند خبر بدی برای این کشور است و انتظار می‌رود به زودی این اختلافات رفع شود.

لیفان از برندهای قدیمی و شناخته شده چین در بازار خودروی کشورمان است که همچنان نیز به فعالیت مشغول است.

از مهمترین برنامه های لیفان در ایران نیز باید به فروش لیفان ایکس70 اشاره کرد که توسط خودروسازان بم انجام می‌شود.

کد خبر 137660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha