اولین طرح در سامانه یکپارچه فروش چه زمانی آغاز می‌شود؟

مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نخستین فروش خودرو در سامانه فروش متمرکز هفته آینده انجام می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالله توکلی در مورد تفاوت فروش خودرو در سامانه متمرکز با فروش خودروسازان افزود: سامانه یکپارچه فروش خودرو مطابق فرمان رئیس جمهور ایجاد شد که بتواند شفافیت را در عرصه خودرو حاکم کند بنابراین در این سامانه همه محصولات چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی در آنجا شفاف عرضه خواهد شد و سازوکاری حاکم است که خودرو به مصرف کننده واقعی برسد.

توکلی در پاسخ به پرسش که با توقف فروش خودروسازان، آیا سامانه متمرکز برای فروش خودرو آماده شده است؟ گفت: فروش متوقف نشده بلکه همه فروش‌ها به این سامانه منتقل و عرضه شفاف شده است.

وی اضافه کرد: به این ترتیب، خودروساز، خودرو را در بازار‌های جانبی و بازار‌هایی که بدون شناسنامه هستند نمی‌فروشد و البته به شائبه‌ها درخصوص شفاف نبودن عرضه توسط خودروساز‌ها دامن زده نمی‌شود.

توکلی با بیان اینکه خوشبختانه صنعت خودرو از تحریم‌های ظالمانه به سلامت عبور کرده و اکنون جریان پایداری در این صنعت حاکم شده است گفت: از خودروسازان می‌خواهم که به تولید خودرو بپردازند و با سازوکار عرضه شفاف در سامانه یکپارچه، هرگونه دغدغه و شائبه‌ای را که درخصوص بازارسازی‌ها در ذهن مردم ایجاد شده برطرف کنند.

وی افزود: حسن دیگر سامانه فروش متمرکز این است که بیش از توان تامین خودروساز، فروش انجام نشود و تعهدات خارج از توان اتفاق نیفتد بلکه براساس همان تعدادی که مجوز پیش فروش داده می‌شود چه فروش فوری و چه پیش فروش، انجام شود به این معنا که در عرضه خودرو‌ها شفافیت وجود داشته باشد.

مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت: گفت: خودرو‌های بخش خصوصی هم در این سامانه به فروش می‌رسد، زیرا شائبه‌ای وجود داشت که بخشی از خودروسازان خصوصی، خود بازار‌هایی را ایجاد می‌کنند و در آن بازار‌ها به قیمت‌های گزاف، خودرو فروخته می‌شود که این موارد دغدغه‌هایی ایجاد می‌کرد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مصمم است شفاف سازی عرضه خودرو، به نفع مصرف کننده واقعی تمام شود و خودروسازان در سال " تولید، دانش بنیان' تمرکزشان بر تولید باشد.

کد خبر 137830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha