تامین و نوسازی 50 درصد از ناوگان باری و مسافری کشور

ایران خودرودیزل به تنهایی آمادگی و ظرفیت عملیاتی کردن تامین و نوسازی 50 درصد از ناوگان باری و مسافری کشور را داراست.

به گزارش پرشین خودرو، جواد توسلی مهر مدیرعامل شرکت ایران خودرودیزل، با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت در خصوص نوسازی ناوگان باری و مسافربری کشور و نیز امضای تفاهم نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی براساس راهبردهای گروه صنعتی ایران خودرو، ظرف مدت پنج سال آینده، نوسازی 167 هزار دستگاه از ناوگان باری و مسافری کشور عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب، سالانه 34 هزار دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین کشور نوسازی خواهد شد. و شرکت ایران خودرو دیزل آمادگی کامل برای ایفای نقشی فعال در این زمینه را دارد.

مدیرعامل ایران خودرودیزل، با بیان این‌که برنامه این شرکت تولید کننده خودروهای تجاری و کار، تولید 25 هزار دستگاه در سال جاری است، ‌تصریح کرد: با این حجم از تولیداتی که برای سال 1401 برنامه‌ریزی کرده‌ایم، ایران خودرودیزل به تنهایی آمادگی و ظرفیت عملیاتی کردن تامین و نوسازی 50 درصد از ناوگان باری و مسافری کشور را داراست.

وی افزود: این اقدام در گرو تضمین خرید و سفارش گذاری محصولات و نیز تامین منابع مالی در جهت پیشگیری از زیان خودروسازان و زنجیره تامین است.

مدیرعامل ایران خودرودیزل، با اشاره به حجم بالای تولیدات این خودروساز در سال جاری که بخشی از آن متعلق به محصولات جدید و داخلی سازی شده است، عنوان کرد: در سال 1401 حدود 15 هزار دستگاه کامیون و کشنده تولید خواهد شد. ایران خودرو دیزل و سایر شرکت های خودروسازی کشور، توان و ظرفیت تامین نیازهای باری و مسافری داخل را در صورت برخورداری از حمایت های لازم، دارا هستند.

کد خبر 137848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha