عرضه خودرو در بورس کالا، طرح مستمر و ادامه داری نیست

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بعید است عرضه خودرو در بورس کالا طرح مستمر و ادامه داری باشد.

منوچهر منطقی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و با توجه به آغاز عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: پیش بینی می شود به تدریج و با افزایش تنوع محصول در بازار، عرضه خودرو از بورس کالا نیز کنار برود.

اگر چه برخی کارشناسان عرضه خودرو در بورس کالا را راهکار مناسبی برای جمع شدن بساط قرعه کشی می دانند اما معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت معتقد است که عرضه خودرو در بورس روش مصطلحی در دنیا نیست.

به گفته منطقی، در شرایط کنونی و برای فروش خودروهای پر تقاضا، به نظر می رسد که بورس کالا می تواند پروسه مناسبی برای عرضه این دست از خودروها باشد.

 

منوچهر منطقی

 

برنامه جامع وزارت صمت برای استقرار کیفیت در صنعت خودرو

وی همچنین با توجه به موضوع کیفیت به عنوان یکی از مباحث جدی صنعت خودرو و مورد انتقاد رهبر معظم انقلاب، از برنامه جامع وزارت صمت برای رفع نواقص و استقرار کیفیت در صنعت خودرو خبر داد و تاکید کرد: وزارت صمت به منظور رفع دغدغه های مطرح در حوزه کیفیت خودروها، برنامه جامعی را تدوین کرده است تا بر این اساس کیفیت خودروها مورد بررسی و نواقص در این بخش شناسایی و به سمت استقرار کیفیت در حوزه خودروسازی حرکت جدی تری شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه یکی از الزامات دستیابی به کیفیت ایجاد آزمایشگاه های متعدد برای تست و آزمون کیفیت و ایمنی است، تصریح کرد: برای صحه گذاری و حرکت در مسیر کیفی سازی تولید لازم است که زنجیره ارزش و تجهیزات و زیرساخت های کیفیت ایجاد شود که این مساله باید هم در خودروسازی ها، سازمان استاندارد و طراحی خودرو و صنعت قطعه سازی اتفاق بیفتد.

 

کد خبر 137934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha