حذف تدریجی قرعه‌کشی با سامانه یکپارچه فروش خودرو

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت گفت: حذف تدریجی قرعه‌ کشی و هدفمندسازی تخصیص خودرو به مصرف‌کننده واقعی از مهم‌ترین مزایای سامانه یکپارچه تخصیص خودرو است.

به گزارش پرشین خودرو، منوچهر منطقی، با بیان این مطلب افزود: حمل‌ونقل در دنیا به سمت دانش‌بنیان شدن رفته است و بر همین اساس، حرکت در مسیر صنعت دانش‌بنیان خودرو در دستور کار ما نیز قرار دارد.

وی، خلق محصول را همان دانش‌بنیان شدن دانست و ادامه داد: صد درصد ارزش‌افزوده با دانش‌بنیان شدن به وجود می‌آید.


راه‌اندازی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو باهدف مدرن سازی حمل‌ونقل

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه حمل‌ونقل یکپارچه با سیستم‌های مدرن ارتباطی در دنیا توسعه‌یافته است، بیان کرد: راه‌اندازی سامانه جامع یکپارچه تخصیص و فروش خودرو برای متمرکز سازی تخصیص خودرو و یکپارچه‌سازی در دستور کار قرارگرفته است.


پرداختن به تقاضای مشتری در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

منطقی با اشاره به این‌که در این سامانه بر مبنای خواسته‌های مشتری تخصیص خودرو صورت می‌گیرد، گفت: در سیستم‌های دانش‌بنیان دنیا نیز تولید سفارشی و بر اساس تقاضای مشتری است و به همین سبب پرداختن به تقاضای مشتری در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو دنبال می‌شود.

وی بابیان این‌که سند جامع حمل‌ونقل هوشمند در کشورهای پیشرفته دنیا تدوین‌شده است، تأکید کرد: در این سند بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل با هوشمند سازی و متناسب با تغییرات محیطی بالا رفته است، تمامی تجارب گذشته جمع‌آوری و رفتارها را در مقایسه با محیط به‌دست آورده‌اند.


افزایش مدت‌زمان عرضه خودرو با یکپارچه‌سازی تخصیص

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت با اشاره به جنبه‌های مختلف سیستم یکپارچه تخصیص خودرو در کشور بیان کرد: در مدل قبلی هر ۱۵ روز یک بار خودروساز درواقع بخشی از تولید خود را عرضه می‌کرد و آرامشی برای خرید وجود نداشت، اما در سامانه جدید به‌جای ۱۵ روز یک بار، مدت دوره‌ها بیشتر (سه ماهه، چهار ماهه و شش ماهه) شده است.


افزایش عرضه و تخصیص ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو در یک دوره‌ فروش

منطقی، در این خصوص توضیح داد: به‌عنوان نمونه در یک دوره ثبت‌نام سه ماهه، تمامی خودروسازان همه تولید و مونتاژ خود را عرضه می‌کنند و ثبت‌نام برای همه آزاد است؛ ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو در هر دوره می‌تواند تخصیص یابد که تخصیص خودرو به نفرات و متقاضیان بیشتری انجام می‌شود.


حل مشکل تعهدات معوق خودروسازان با یکپارچه سازی

وی بابیان این‌که دو نوع خودروساز شامل تولیدکننده انبوه و محدود (بخش خصوصی) داریم، ادامه داد: برخی خودروسازان به‌عنوان نمونه یک هزار خودرو را تأمین قطعه می‌کردند، اما چهار هزار ثبت نامی داشتند که باعث تعهدات معوق آن‌ها می‌شد که این سامانه این مشکل را نیز حل کرده است.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت تصریح کرد: تولیدکنندگان انبوه نیز برای افزایش سود، به‌صورت قطره‌چکانی خودرو به بازار تخصیص می‌دادند اما درروش جدید تمامی خودروهای تولیدی باید در سامانه عرضه شود.


راستی آزمایی هوشمند خودروسازان برای ایفای تعهدات به متقاضیان

منطقی بابیان این‌که درروش قبلی خودروسازان بزرگ دچار تأخیر در تعهدات خود بوده‌اند، گفت: در این سامانه تأمین میزان تعهد هر خودروساز راستی آزمایی می‌شود، زیرا مدت‌زمان ثبت‌نام متقاضیان برای مثال یک دوره بلند سه ماهه است، پس تعهدات خودروسازان هم‌زمان با تخصیص خودرو به‌موقع انجام می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: رضایتمندی مشتریان از زمان تحویل خودرو نیز تا یک دوره زمانی معین از طریق روش‌هایی در همین سامانه به‌صورت هوشمند سنجیده شده و ملاک عمل قرار می‌گیرد.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت همچنین بابیان این‌که سطح نظارت و نقش آن از حوزه اجرا جداشده است، تصریح کرد: نظارت درواقع به‌صورت هوشمند صحت سنجی اطلاعات را انجام می‌دهد.


اختصاص ۵۰ درصد ظرفیت فروش خودرو به جوان‌سازی جامعه در راستای ایفای تعهدات اجتماعی خودروسازان

منطقی در بخش دیگری از سخنان خود سودآوری بنگاه و تعهدات اجتماعی را دو نکته مهم برای هر بنگاه اقتصادی دانست و گفت: موضوع تعهدات اجتماعی خودروسازان در این راستا در سامانه دیده‌شده است و هدفمندسازی تخصیص خودرو در همین زمینه است.

وی در این خصوص توضیح داد: ۵۰ درصد ظرفیت تخصیص و فروش خودرو در سامانه یکپارچه برای ایفای تعهدات اجتماعی خودروسازان به موضوع جوان‌سازی جامعه اختصاص داده‌شده است.


حذف دلال‌بازی با هوشمند سازی تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، موضوع محدود کردن دلال‌بازی را نیز از دیگر مزایای سامانه یکپارچه دانست و بیان کرد: مالیات بر درآمد اتفاقی در این سامانه به‌صورت هوشمند قابل رصد و پایش است، پس دلال‌بازی با این یکپارچه‌سازی حذف خواهد شد.


حذف تدریجی چرخه قرعه‌کشی با یکپارچه‌سازی تخصیص خودرو

منطقی، همچنین بابیان این‌که به اطلاعات جامع و پایداری در این سامانه می‌رسیم، اعلام کرد: خودروسازان به‌تدریج از چرخه قرعه‌کشی خارج می‌شوند، خارج شدن از چرخه قرعه‌کشی مورد انتظار مردم، رسانه‌ها و افکار عمومی است که در این سامانه محقق می‌شود.


تخصیص خودرو به مصرف‌کننده واقعی در سامانه یکپارچه فروش

وی در نظر گرفتن منافع مشتری، هدفمندسازی تخصیص خودرو به مصرف‌کننده واقعی و نظارت و شفاف‌سازی برای مقابله با دلال‌بازی از طریق این سامانه را مورداشاره قرارداد و تأکید کرد: این سامانه برای حمایت از مشتری، با تجمیع اطلاعات واقعی، هوشمند سازی را برای تخصیص خودرو به مصرف‌کننده واقعی انجام می‌دهد.

کد خبر 137937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha