کشنده جدید آرین دیزل در 6 ماه اول امسال به بازار عرضه می شود

شرکت آرین دیزل در سال جاری توسعه سبد محصولات تجاری و عرضه محصولاتی جدید در دو سگمنت کامیون و کشنده را هدف گذاری کرده است.

رضا اخباریه مدیرعامل شرکت آرین دیزل، در حاشیه چهارمین نمایشگاه خودرو تهران، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب اظهار داشت : شرکت آرین دیزل به عنوان نماینده رسمی خودروهای سبک تجاری جک در ایران در سال 1400 موفق شد تا محصول سان ری را در انواع کاربری های ون ، مینی بوس و آمبولانس به بازار معرفی و بر اساس هدف گذاری حدود 300 دستگاه از این محصول را با انواع کاربری ها تحویل متقاضیان دهد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بهترین کاربری ها که بر روی این محصول سان ری ارائه و توسعه یافت کاربری آمبولانس در سال گذشته بود ، افزود : بر این اساس در سال 1400 حدود 50 دستگاه آمبولانس تجهیز و به مراکز و بیمارستان های بخش خصوصی تحویل شد.

وی با اشاره به اینکه مینی بوس اصلی ترین کاربری ون سان ری است تاکید کرد : در سال جاری محصول سان ری شرکت آرین دیزل به جهت توجیه اقتصادی توسعه بیشتری خواهد یافت و پیش بینی می شود با توجه مذاکرات صورت گرفته و به منظور مشارکت در طرح نوسازی ناوگان مینی بوسرانی در سال 1401 حدود 1000 دستگاه مینی بوس سان ری تجهیز و تحویل مینی بوسرانی تهران شود.
 

رضا اخباریه


استقبال بازار از کامیونت آرین دیزل

مدیرعامل شرکت آرین دیزل همچنین در خصوص روند تولید و عرضه کامیونت در شرکت آرین دیزل گفت : سال گذشته سال موفقی برای فروش محصول کامیونت شرکت آرین دیزل بود و این محصول با تقاضای بسیار خوبی در بازار مواجه شد اما محدودیت عرضه مانع ار پاسخ گوی به حجم بالای تقاضا در سال گذشته گردید.

اخباریه افزود : در سال 1401 نیز روند عرضه محصولات شرکت آرین دیزل در انواع کاربری ها و سگمنت ها ادامه خواهد یافت به طوری که هم اکنون با وجود شرایط فروش نقدی ، استقبال همچنان از محصولات شرکت آرین دیزل بالاست .
وی در ادامه از ورود آرین دیزل به سگمنت های جدید تجاری به خصوص در حوزه کامیون و کشنده خبر دادو گفت : در راستای توسعه سبد محصولات ظرف چند ماه آینده کشنده جدید آرین دیزل به بازار عرضه می شود .

به گفته وی در شش ماه اول امسال یک مدل کشنده جدید توسط آرین دیزل به بازار مرفی می شود و و ظرف 6 ماه دوم سال 1401 و اوایل سال 1402 محصولات جدید دیگری در حوزه کامیونت و کامیون با تناژهای 12 تا 26 تن به بازار عرضه خواهند شد.


هیچ محدودیتی برای عرضه ون و مینی بوس سان ری نداریم

مدیر عامل شرکت آرین دیزل همچنین با تاکید بر اینکه در سال جاری هیچ محدودیتی برای عرضه ون و مینی بوس سان ری وجود ندارد ، تصریح کرد : در سال گذشته این محددیت بیشتر از سوی دستگاههای متولی مثل سازمان راهداری و همچنین سازمان شهرداری ها بود و عملا شرایط مناسبی را برای حضور شرکت ها در طرح نوسازی ناوگان فرسوده مسافری را فراهم نشد.

اخباریه در ادامه افزود : در صورت حمایت دولت و حاکمیت و اختصاص تسهیلات بلند مدت به این بخش می تواند انتظار داشت نوسازی خوبی در حوزه ناوگان فرسوده مسافری برون شهری در سال جاری انجام شود.

وی همچنین عرضه چند محصول جدید دیگر در سگمنت های مختلف را جزء برنامه های سال جاری شرکت آرین دیزل اعلام کرد و گفت : پیش بینی می شود در 6 ماهه دوم امسال این محصولات جدید به بازار معرفی و عرضه شوند .
عدم تناسب قوانین ،داخلی سازی ون را با چالش مواجه کرده است

مدیرعامل آرین دیزل در ادامه با برنامه داخلی سازی و برخی موانع در افزایش ساخت داخل خودروهای تجاری سبک در کشور پرداخت و تصریح کرد : در سال گذشته کامیونت شرکت با داخلی سازی 20 درصد آغاز شد و هم اکنون به بالای این عدد رسیده است اما در حوزه داخلی سازی ون شرایط متفاوت است و این مساله به جهت سیاست هایی است که حاکمیت در بحث تعرفه و شکست تعرفه و داخلی سازی این محصول اعمال می کند و قطعا مستلزم بازنگری است .

اخباریه افزود : هم اکنون در محصول کامیونت و کشنده چنانچه درصد داخلی سازی به 20 درصد یرسد اولین شکست تعرفه ای شرکت ها تا 50 درصد اتفاق می افتد در حالی که برای ون مطابق قانون باید حداقل داخلی سازی این محصول به 30 درصد برسد تا اولین شکست تعرفه ای انجام شود روندی که عملا دستیابی به این عدد داخلی سازی را برای تمام شرکت هایی در حوزه ون محصول تولید می کنند فراهم نمی کند.


تاثیر حدف ارز 4200 و دستمزد بر رشد هزینه تجاری سازان

وی در ادامه به تاثیر تغییر افزایش هزینه ها و حذف ارز 4200 در خصوص قیمت محصولات در سال جاری پرداخت و گفت : متاسفانه در حوزه کنترل قیمت ها شرکت ها با چالش جدی مواجه هستند و امسال نیز به جهت افزایش دستمزد کارگران و حدف ارز 4200 تومانی در گمرکات و اصلاح قیمتی در حوزه قطعه سازی به شدت اتفاق افتاد و بین 50 تا 70 درصد قیمت در حوزه تامین قطعات ساخت داخل افزایش داشت ، این مسائل کنترل قیمت خودرو را در سال جاری بسیار سخت کرده است .

به گفته وی با این حال شرکتها برای اینکه بتوانند فروش سابق را داشته باشند ناگزیر به کنترل قیمت هستند و این مساله از حاشیه سود آنها کم می کند .


تلاش برای کنترل قیمت محصولات در سال جاری / شبکه خدمات پس از فروش آرین توسعه می یابد

مدیرعامل شرکت آرین دیزل به افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت محصولات آرین دیزل د سال جاری اشاره و افزود : البته شرکت آرین دیزل به دلیل تقاضای بالا مشکلی برای فروش محصولات ندارد و امسال با وجود اینکه هدف گذاری شرکت برای تولید در سال جاری رقم بسیار بالایی است با این حال همچنان امکان فروش نقدی برای محصولات فراهم است اما تلاش مان بر این است که این افزایش قیمت ها کنترل شود و حداقل افزایش قیمت را به مشتری تحمیل کنیم.

اخباریه در پایان در خصوص اقدامات شرکت در توسعه خدمات پس از فروش گفت : آرین دیزل تا پیش از این به عنوان شرکت وارداتی عرضه محصولات مخدودتری را داشت و فقط در مراکز مهم استان ها نمایندگی داشت اما امسال در نظر داریم تا در تمامی استان های کشور نماینده جدید ایجاد کنیم .


خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 137952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha