الگوی نامگذاری مکث موتور برای خودروسازان

مکث موتور در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران یک کراس اوور جدید معرفی کرد که همچون محصول نخست این برند در انتخاب نام آن کار و زمان زیادی صرف شده بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چهارمین نمایشگاه خودرو تهران با تمام حواشی به پایان رسید. در این دوره از نمایشگاه نیز چند محصول جدید به بازار خودروی کشور معرفی شد که به جز مواردی معدود سایر آن‌ها با اسامی تکراری، قابل پیش‌بینی و ترکیبی از حروف و عدد قرار است به بازار بیاید.

 

تصاویر کاملی از تیارا را اینجا ببینید



انتخاب اسامی ساده و تکراری برای خودروهای جدید آنجا تاسف برانگیز می‌شود که بدانیم خودروسازان با محدودیتی برای تغییر نام از سوی شرکای خارجی خود روبرو نیستند.

از طرفی دیگر به واسطه غنای ادبیات فارسی هزاران اسم با مسما پیش روی تیم مارکتینگ و بازاریابی شرکت‌ها وجود دارد که کار انتخاب نام مناسب را بسیار آسان می‌کند.

با این وجود هنوز شرکت‌های خودروساز انتخاب نام محصولات جدید را در یک حرف و عدد خلاصه می‌کنند.

در این میان اما مکث موتور با خروج از این چرخه تکراری توانسته است تا نامگذاری خودروهای خود را با استفاده از اسامی ایرانی همگام‌تر با کارایی خودرو کند.

 

کلوت



بهترین مثال برای این موضوع نیز انتخاب نام کلوت برای پیکاپ این شرکت با توجه به قابلیت های بیراهه نوردی خودرو است که جذابیت آن را دوچندان کرد.

 

تیارا


خوشبختانه انتخاب نام " تیارا " برای کراس اوور جدید این شرکت نشان داد که انتخاب نام کلوت برای محصول نخست نه یک اتفاق بلکه بک روال کاری در این شرکت نوپا است.

مسیری که مکث موتور برای انتخاب نام در پیش گرفته است می‌تواند الگویی برای خودروسازان داخلی در انتخاب نام متناسب برای خودروهای تولید داخل باشد.

انتخاب این مسیر توسط خودروسازان می‌تواند خریداران را از شنیدن نام‌های قابل پیش‌بینی و ترکیبی از حروف و عدد خلاص کند.

کد خبر 137982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha