حضور موفق برندهای صنایع غذایی کرمان در نمایشگاه بین المللی اگروفود 2022

نمایشگاه ایران آگروفود ۲۰۲۲ با حضور ۵۷۰ شرکت داخلی و ۹۵ شرکت خارجی از ۱۷ کشور در ۶۰ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه بین‌ المللی تهران به منظور معرفی توانمندی‌ ها و پیشرفت ‌های واحد های صنعتی بازرگانی فعال در این صنایع، رونمایی از آخرین دستاوردهای فناوری و علمی، افزایش سطح مبادلات صنعتی و تجاری، معرفی توانمندی های تولید صادرات محور ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی، کمک به ارتقا دانش و تبادل علم و آگاهی بین شرکت کنندگان در نمایشگاه، ترغیب تولید کنندگان برای داشتن رقابتی سالم و ایجاد فضایی مفید برای ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان با مصرف کنندگان در حال برپایی است که ضمن میزبانی متخصصان و علاقه‌مندان مواد غذایی ، مورد استقبال شرکت‌ها و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو، در راستای منویات مقام معظم رهبری نسبت به تولید دانش بنیان ، اشتغال زایی ، توسعه زیرساخت تولید صادرات محور و تقویت جایگاه اقتصادی صنایع غذایی ایران در منطقه ، به همت خانه صنعت معدن و تجارت و انجمن همگن صنایع غذایی استان کرمان ، 5 برند برتر صنایع غذایی مانا دیت ، قندانه ، آجیکس ، فرینو و هامون در بخشی از سالن برپایی نمایشگاه گرد هم آمدند و با حضور فعال و موفق خود ، ضمن معرفی آخرین دستاورهای صنایع غذایی ، با ایجاد فضای سالم رقابتی از محصولات و خدمات خود رونمایی کردند.

کیان سیدی ، کار آفرین جوان کشور و دبیر خانه صنعت معدن و تجارت استان کرمان با اعلام مطلب فوق گفت : لازم است تا مدیران صنایع غذایی در زمینه امنیت غذایی و نقش بی‌بدیل تشکل‌های صنعت غذایی کشور برای پیاده‌سازی و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند راهبردی در چهل سال دوم انقلاب اسلامی گفتمان سازنده و حرکت دانش بنیان داشته باشند.

وی افزود: بخش تولید و افزایش ضریب امنیت غذایی تا حد زیادی موفق عمل کرده است. نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد که صنایع غذایی ظرفیت های بالقوه ای در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی دارد و در عین حال نیز با چالش های عدیده ای مواجه است. نظام بازاریابی ناکارآمد، عدم به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی، نبود ارتباط و تعامل هم افزا بین مراکز تحقیقاتی و تشکل های صنایع غذایی از این جمله است.

همچنین ؛ محمد امینیان رییس انجمن همگن صنایع غذایی کرمان خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد ؛ صنایع غذایی صادرات محور هنوز نتوانسته اند جایگاه خود را در بازار جهانی به دست آورند. رشد تولید در برخی از صنایع به شدت به صادرات وابسته است، به بیان دیگر در شرکت هایی که کالا های تولیدی شان عموما کالا های صادراتی است، رشد و افزایش تولید به وضعیت بازار صادراتی بستگی دارد. بر همین اساس رشد تولید در کل با وضعیت صادرات همبستگی دارد.

وی افزود: با وجود باز شدن برخی از در های تجارت برای اقتصاد ایران و کمرنگ شدن موانع مبادله با اقتصاد جهانی برای کشور، هنوز صنایع صادرات محور نتوانسته اند آنگونه که باید بازار و جایگاه خود را در بازار جهانی پیدا کنند و امیدوارم با حمایت های مناسب دولت از انجمن های صنایع غذایی به توسعه پایدار تولید صادرات محور کمک کند.

کد خبر 138256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha