فروش خودروهای لادا بدون تجهیزات ایمنی در روسیه!

شرکت خودروسازی آفتوواز که تولیدکننده خودروهای سواری «لادا» است، به دلیل عدم توانائی در تامین قطعات ناشی از تحریم‌هایی که چند ماه پیش علیه این کشور اعمال شد، ترمز ضد قفل و کیسه‌های ایمنی هوا را از محصولات خود حذف کرد.

به گزارش پرشین خودرو، آفتوواز که تحت مالکیت دولت روسیه است در ماه‌های اخیر قادر به تامین قطعات حساس و حیاتی خودرو نبوده و خط تولید آن مدتی متوقف شده و به همین خاطر، نمونه‌های اخیر «لادا گرانتا» را با استفاده از قطعات داخلی بدون تجهیزات ایمنی تولید کرده است. در حال حاضر این خودرو سواری چهاردر بدون کیسه هوا، ترمز ضد قفل، سامانه کنترل پایداری و پیش‌کشنده کمربند ایمنی تولید می‌شود.

دولت روسیه حدود یک ماه پیش، استانداردهای اجباری مربوط به خودروها را مجددا منتشر کرده که در آن خبری از الزام خودروسازان روس به نصب کیسه هوا نیست.

لادا از زمان شوروی سابق در روسیه تولید می‌شود و نمادی از اقتصاد کمونیستی این کشور به شمار می‌رود. تولید این خودرو که در میان مردم یک وسیله نقلیه ارزان، زمخت و غیرقابل اطمینان محسوب می‌شود، پس از فروپاشی شوروی نیز ادامه یافت و هنوز در بازار خودرو روسیه نقش مهمی ایفا می‌کند.

چندی پیش شرکت آفتوواز یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد که در آن، از مدل گرانتا به عنوان ارزان‌ترین خودرو صفرکیلومتر بازار روسیه یاد شده است. در این بیانیه ادعا شده که طراحی و راحتی این محصول بهبود یافته و از تجهیزاتی مانند فرمان برقی، شیشه‌های برقی جلو و قفل مرکزی بهره می‌برد. در این بیانیه، از تجهیزات ایمنی گرانتا یاد نشده است.

به گزارش تسنیم، پس از حمله روسیه به اوکراین در اسفند سال گذشته، کشورهای غربی اقدام به قطع تجارت با بازرگانان روس و همچنین توقف ارتباط مالی با بانک مرکزی روسیه و حذف دسترسی این کشور به سامانه سوئیفت کرده‌اند. این در حالی است که با وجود اعمال شدیدترین تحریم ها علیه کشورمان به مدت طولانی که یکی از مقاصد اصلی آن صنعت خودروسازی بوده است، استانداردهای 85گانه کماکان برای خودروهای تولید داخل اجرا می‌شود و حتی برخی از محصولات داخلی به سامانه‌های جدیدتر مانند کنترل پایداری و ورود بدون کلید مجهز شده‌اند.

کد خبر 138304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha