کد خبر 138318
۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
ملاک سهمیه بندی سوخت خودروهای سنگین چیست؟

مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی ایران گفت: شرکت پخش فراورده‌های نفتی ایران هیچ دخل و تصرفی در تخصیص سهمیه‌های سوخت نفت گاز ندارد و میزان عملکرد و کارکرد ناوگان خودرو‌های سنگین، ملاک سهمیه بندی سوخت است.

به گزارش پرشین خودرو، علی اکبر نژاد علی افزود: عملکرد سهمیه ناوگان حمل و نقل مسافری و باری از طریق بارنامه‌ها و باربرگ‌های حمل در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان شهرداری و دهیاری‌ها تنظیم و به صورت فایل تجمیع شده در اختیار شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران قرار می‌گیرد سپس بر اساس جداول تنظیمی میزان سوخت تخصیص می‌یابد.

به گفته وی این سهمیه سوخت در کارت‌های ناوگان حمل و نقل مسافری و ناوگان باری ذخیره می‌شود و رانندگان با مراجعه به جایگاه‌های سوخت می‌توانند سوخت را برداشت کنند.

نژاد علی در خصوص استان‌های مرزی هم گفت: به علت محدویت‌های این مناطق کمیته‌هایی تشکیل شده که هر 8 ساعت تصمیم برای سهمیه بندی گرفته میشود که دراین جا نیز کارکرد مدنظر است.

وی گفت: در برخی مناطق بحث صف‌های کامیونداران درباره دریافت سوخت مطرح شده است، چرا که سوخت نفت گاز در برخی از مجاری عرضه بر اساس نرخ دوم با کارت‌های اضطراری جایگاه‌ها توزیع می‌شود و علت این امر این است که اگر راننده‌ای کارتش را گم کرده باشد یا همراهش نباشد در آن جایگاه بتواند میزان محدودی سوخت دریافت کند تا خودش را به مقصد برساند.

نژاد علی تفاوت بین نرخ توزیع نفت گاز در داخل کشور با بیرون کشور را تفاوت زیادی دانست و گفت: این طبیعی است که برخی بخواهند از کارت نرخ دوم استفاده کنند، اما باید نظارت‌های استانی و منطقه‌ای گسترش یابد تا دیگر شاهد این صف‌ها نباشیم.

نژاد علی افزود: در پخش فراورده‌های نفتی حدود 100 تا 105 میلیون لیتر سوخت گازوییل تولید می‌شود که با مصرف برابری می‌کند بجز دوره‌هایی که برداشت بیشتر می‌شود.

به گفته وی همه جایگاه‌ها بر اساس میزان تخصیص که اداره تامین و توزیع شرکت پخش فراورده‌های نفتی ایران در نظر گرفته است سوخت در اختیارشان قرار می‌گیرد و چنانچه اگر جایگاهی به موقع سوختشان تامین نشود با شماره 09627 تماس بگیرند.

کد خبر 138318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha