سامانه قرعه‌کشی خودرو تایید امنیتی- فنی نداشت / درخواست لغو قرعه‌کشی تا اطلاع ثانوی

افشای یک نامه مهم در وزارت صمت در خصوص سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نشان می‌دهد این سامانه قرعه‌کشی خودرو تایید امنیتی- فنی نداشته است.

به گزارش پرشین خودرو، طی نامه‌نگاری بین دو معاون وزیر صمت مشخص شد، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که ۹ خرداد اولین قرعه کشی بر اساس آن انجام گردید، اصلا تایید فنی و امنیتی نداشت و دفتر فناوری داده وزارت صمت هم مسئولیت تایید و نظارت بر حسن اجرای این سامانه را نپذیرفته بود.

با گذشت بیش از یک ماه از اولین قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه وزارت صمت، سید مهدی نیازی معاون وزیر صمت در نامه ای به منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت اعلام کرده است که این سامانه صلاحیت فنی و امنیتی و آمادگی لازم برای اجرای قرعه کشی خودرو را نداشته و هنوز هم ندارد، بر هیمن اساس تاکید کرده که فعلا از طریق این سامانه قرعه کشی انجام نشود.

در این نامه آمده است:

«همان‌گونه که در جلسات کارشناسی، پیش از دوره اول قرعه کشی خودروها به واسطه سامانه جدید یکپارچه تخصیص خودرو به استناد صورتجلسات مربوطه به وضوح اعلام گردید، دفتر فناوری داده، اطلاعات و امنیت فضای مجازی با توجه به شرایط فعلی انتخاب پیمانکار، عدم عقد قرارداد با وزارتخانه، عدم مالکیت سامانه و همچنین عدم ورود در تحلیل فرایند تخصیص، امکان پذیرش مسئولیت در خصوص تایید و نظارت بر حسن اجرای این سامانه را ندارد و صرفاً در این شرایط، امکان ارائه مشورت فنی در جلساتی که در این رابطه برگزار می‌شود وجود دارد.

لازم به ذکر است در صورت واگذاری رسمی مسئولیت های مربوطه به مباحث فنی سامانه مذکور، مواردی از جمله انتخاب پیمانکار، اجرا، و پیاده سازی و تست همه جانبه سامانه، نیازمنده طی مراحل فنی و کارشناسی موضوع بوده و تحلیل فرآیند ها و زیرساخت های مربوطه نیز می بایست تعیین تکلیف شود.

از طرفی با توجه به حساسیت و اهمیت این سامانه، زیرساخت‌های ارتباطی، سخت افزاری، و نرم افزاری و امنیتی مناسبی می بایست تدارک شود که تامین آنها اعتبار متناسب خود را نیاز دارد که می بایستی در چارچوب ردیف های مرتبط طرح های تملک دارایی های سرمایه ای سال جاری پیش‌بینی شده و تخصیص یابد.

لذا پیشنهاد می گردد برای قرعه کشی آتی از طریق سامانه مزبور، فعلاً موارد و نقطه نظرات مرکز افتا ریاست جمهوری بطور ویژه از آن مرجع درخواست و پس از دریافت و آماده سازی سامانه مطابق آن موارد نسخه نهایی به منظور تست و ارزیابی فنی در اختیار یکی از آزمایشگاههای حائز صلاحیت تحت نظارت مرکز افتا قرار داده شود و قرعه کشی به بعد از آن زمان موکول شود. دفتر فناوری داده اطلاعات و فضای مجازی آماده همکاری برای موارد ذکر می باشد.»

 

 

نامه به منطقی

کد خبر 138336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha