برگزاری و تصویب 34 مجمع شرکت های اصلی گروه سایپا

معاون اقتصادی گروه سایپا از تدوین و اجرای نظام بودجه بندی نوین در سطح گروه سایپا در سال 1401 خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، حسن احدزاده، با بیان این مطلب گفت: براساس نظام بودجه بندی نوین، در ابتدا اهداف كلان گروه سایپا در حوزه های كلیدی شامل افزایش تولید، افزایش كیفیت و پروژه های توسعه محصول تعریف و در قالب فرمت تعیین شده (كه متناسب با ماهیت تولیدی، خدماتی یا سرمایه گذاری هر یك از شركت های گروه تهیه شده است) در اواخر سال گذشته به شركتها اعلام شد.

او افزود: بر همین اساس تمامی شركت های گروه براساس فرمت ذكر شده، برنامه و بودجه سال 1401 خود را به شركت سایپا ارسال کردند.

معاون اقتصادی گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: باتوجه به تمهیدات انجام شده برنامه و بودجه شركتها به نحوی تنظیم شد كه در برگیرنده تمامی فعالیت ها و برنامه های عملیاتی متناسب با اهداف كلان گروه بوده و در ابتدا به تصویب هیأت مدیره شركتها رسیده باشد؛ به طور مثال با توجه به برنامه MPS گروه سایپا و هدف گذاری برای افزایش 50 درصدی تولید نسبت به سال قبل، برنامه و بودجه شركتها بایستی در حوزه تولید حاكی از افزایش 50 درصدی باشد و فعالیت های مورد نیاز از جمله برنامه تأمین سرمایه در گردش تعریف شده باشد.

او با اشاره به تشکیل جلسات مجامع بودجه شرکتها از نیمه دوم فروردین ماه سال جاری گفت: جلسات مجامع بودجه شركتها با حضور مدیرعامل گروه، اعضاء هیأت مدیره سایپا، اعضاء هیأت مدیره شركتها و واحدهای ذی ربط تشكیل شده كه تاكنون مجامع تمامی شركتها كه حدود 34 شركت اصلی است برگزار و برنامه های آن پس از اصلاح و تعدیل های لازم به تصویب رسیده است.

احدزاده گفت: براساس نظام بودجه بندی نوین قرار است عملكرد شركتها در چارچوب نظام ذكر شده و برمبنای مدل Q C D با همكاری معاونت مهندسی سازمان و سیستم های گروه سایپا به صورت ماهیانه مورد پایش قرار گرفته و با توجه به مدل ترسیم شده امتیازدهی به عملكرد شركتها صورت پذیرد.

او تاکید کرد: در مدل Q C D كه عملیات تدوین سیستمی آن از اواخر سال گذشته آغاز و در ماه جاری به بهره برداری اولیه رسیده است، علاوه بر میزان دستیابی به اهداف تعیین شده، میزان بهره وری، رشد و مقایسه با استانداردها نیز در شاخص های كلیدی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

معاون اقتصادی گروه خودروسازی سایپا افزود: در راستای رعایت موارد حاكمیت شركتی، به تمامی شركتها اختیارات لازم به منظور دستیابی به اهداف و تحقق برنامه و بودجه تفویض شده است و در صورت نیاز به مجوزهای لازم از قبیل مجوز جذب نیروی انسانی، مصوبات مربوط در جلسات مجامع ارائه شده است تا ضمن حذف بروكراسی های گذشته، دستیابی به اهداف با سرعت بیشتر صورت پذیرد.

احدزاده در پایان گفت: خوشبختانه با تدوین و و اجرا سیستم مذكور از همان اوایل سال جاری اثرات مثبت این رویكرد جدید در نتایج عملكرد شركت های گروه قابل مشاهده است.

کد خبر 138343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha