«رایمون»ی که «ری‌را» نام گرفت!

در هفته قبل دو بار شاهد رونمایی از نسخه پروتوتایپ کراس اوور ری‌را ایران خودرو بودیم که بکبار در حضور وزیر صمت انجام شد و بار دیگر در حضور خبرنگاران تخصصی صنعت خودرو و این رونمایی کوتاه مدت برای خبرنگاران نکات جالبی داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، رونمایی نخست ری‌را که تقریبا برای همه ما مشخص است که چه اهدافی را در پس پرده داشت اما رونمایی برای خبرنگاران به این دلیل برگزار شد تا حرف و حدیث‌هایی که در خصوص خودروی ری‌را وجود داشت از بین برود.

این برنامه رونمایی هر چند زمان کمی داشت اما با توضیحات مدیران ارشد ایران خودرو توانستیم با روال تولید پروژه K125 از ابتدا تا امروز که نسخه پروتوتایپ ری‌را به نمایش درآمد آشنا شویم.

در این گزارش شما را با دو نکته جالب توجه در خصوص این پروژه و و فرایند تکوین محصول از طراحی صنعتی تا ساخت نسخه پروتوتایپ ری‌را آشنا خواهیم کرد.

در سال گذشته و در خلال برگزاری مجمع سالانه سهام داران ایران خودرو تصاویری برای سهامداران به نمایش درآمد که ما در پرشین خودرو آن را منتشر کردیم.

تصاویر به نمایش درآمده در مجمع طراحی کلی پروژه K125 را به خوبی نشان می‌داد که البته با خودروی امروزی تفاوت بسیار زیادی دارد.

 

تصاویر اولیه K125



تغییر در طراحی نیز به این دلیل بود که به تشخیص ایران خودرو، طراحی قبلی تا زمان به ثمر رسیدن این پروژه جذابیت بصری خود را از دست می‌داد.

 

تفاوت دو طراحی در یک قاب

 

مراحل طراحی ریرا



همین امر نیز موجب شد تا ایران خودرو با مطالعه جدیدترین طراحی خودروسازان جهانی به طرح امروزی ری‌را برسد.

 

طراحی نهایی نسخه پروتوتایپ ری‌را

 

ریرا



نکته دیگری که در طول فرایند تکوین محصول دچار تغییر شد، نام پروژه K125 بود.

 

نسخه پروتوتایپ ری‌را

 

ریرا



بر اساس تصاویری که برای خبرنگاران به نمایش درآمد این خودرو در ابتدا قرار بود تا با نام رایمون راهی بازار شود که در طول طراحی این نام نیز به ری‌را تغییر کرده است البته پیش از این نیز خبری اختصاصی در پرشین خودرو منتشر شد مبنی بر احتمال نام گذاری پروژه K125 به کراس اوور رایمون.

 

تصویر از نام رایمون روی کراس اوور پروژه K125

 

رایمون

کد خبر 138358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha