کد خبر 138373
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
 عرضه صکوک مرابحه برای کرمان موتور

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) به مبلغ 20 هزار میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز دوشنبه مورخ 1401/04/13 به مدت سه روز کاری در نماد کرمان04 عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور به ارزش 20 هزار میلیارد ریال جهت خرید مواد اولیه مصرفی از طریق فرابورس ایران عرضه می‌گردد.

این اوراق 3 ساله و با نرخ 18 درصد می‌باشد که اقساط آن هر شش ماه یک بار پرداخت می‌گردد.

بانک ملت، ضامن این اوراق بوده و پذیره‌نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک ملت می‌باشد. ضمناً، شرکت کارگزاری کارآمد عامل فروش و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق می‌باشند.

بر اساس برنامه طراحی شده پس از انتشار این اوراق، شرکت کرمان موتور(بانی) به وکالت از شرکت واسط مالی مرداد پنجم(ناشر)، وجوه حاصل از عرضه اوراق را صرف خرید نقدی مواد اولیه مورد نیاز خود می‌نماید و سپس اقساط مربوطه را در سررسیدهای شش ماهه از طریق ناشر و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت می‌کند.

شرکت کرمان موتور پیش از این پنج مرتبه از طریق انتشار انواع صکوک مجموعاً به ارزش 18,500 میلیارد ریال در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی نموده که دو مورد آن سررسید شده و مابقی در حال معامله می‌باشند.

کد خبر 138373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha