رمزگشایی از پیام ۲ مدیرعامل خودروسازی کشور

با نگاه به پیام مدیران عامل دو خودروسازی بزرگ کشور همزمان با روز ملی صنعت ومعدن، می‌توان به اولویت‌های این دو خودروسازی در سال جاری پی برد که هر یک در صورت اجرایی شدن می‌تواند متضمن افزایش کمی و کیفی تولید خودرو در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا به عنوان دو غول بزرگ خودروسازی در کشور و منطقه در سال‌های گذشته آن چنان که باید و شاید نتوانستند در جلب نظر مشتریان و کارشناسان صنعت خودرو عمل کنند که دلایل مختلف داخلی و خارجی را می‌توان برای آن برشمرد.

با وجود این مشکلات که برخی از آن‌ها در گوشت و خون این صنعت نهادینه شده است اما در دوره مدیران عامل جدید خودروسازان شاهد تغییر رویکردها به سمت کیفی سازی محصولات حتی به قیمت کاهش آمار تولید هستیم.

روز دهم تیرماه مصادف بود با روز ملی صنعت و معدن و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، طبق رسم هر ساله پیام های جداگانه ای را به مناسبت این روز مخابره کردند که می‌شود با رمزگشایی چ آن به بخشی از اهداف سال جاری این شرکت‌ها پی برد.

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پیام خود با اشاره به نقش صنعت خودرو در اقتصاد کشور و تولید ناخالص داخلی و تاکید بر افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات به سمت تولید محصولات جدید و به روز، گفت: گروه خودروسازی سایپا از ماه های پایانی سال گذشته با پیروی از فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری، 8 فرمان ابلاغی رئیس جمهور و راهبری وزیر صنعت، معدن وتجارت، تمام تلاش و تخصص خود را به کار بسته تا در این مسیر کارنامه مناسبی به جای بگذارد و رضایت صد درصدی مردم عزیز را کسب کند؛ از همین رو باید عنوان کرد که این گروه خودروسازی، توانست به همت کارگران، مهندسان و مدیران روند نزولی تولید را به روند صعودی تبدیل و تولید خودروی کامل عبور مستقیم را به بیش از ۹۰ درصد افزایش دهد.

در مقابل مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پیام خود به مناسبت روز ملی صنعت و معدن بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری در خصوص «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال»، حرکت رو به جلو و گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های گوناگون این گروه صنعتی، در دستور کار جدی قرار گرفته و بخش مهمی از فعالیت‌های ما را رقم زده است. ما برآنیم در توسعه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان از مزیت‌هایی چون کوتاه شدن زمان اجرای پروژه‌ها، تولید محصولات با کیفیت و عرضه خودروهای برقی و اقتصادی بهره ببریم. از این رو با شناسایی و جذب نخبگان و جوانان مستعد و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان دانشی آنان، به توسعه صنعت خودرو کشور خواهیم پرداخت. ضمن این‌که با بسترهای به وجود آمده، از مشاوره، ایده‌های خلاقانه و همکاری نخبگان ایرانی خارج از کشور که مشتاق خدمت به صنعت خودرو کشورمان هستند، بهره مند خواهیم شد.

با خواندن پیام مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، متوجه می‌شویم که این دو شرکت افزایش کیفیت محصولات تولیدی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند که هم خواست عموم مردم است هم خواست مقام‌های ارشد نظام.

سایپا با اتکاء به فرمان 8 ماده‌ای رئیس جمهوری این هدف را دنبال می‌کند و ایران خودرو نیز پیگیر اجرای منویات مقام معظم رهبری با تکیه بر شعار سال و استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان است.

تولید محصول باکیفیت یکی از اصلی‌ترین خواست‌های مردم از صنعت خودرو است که باید محقق شود و فرقی نمی‌کند که با اتکا به کدام برنامه این مسیر پیموده شود، مهم هدف نهایی یعنی تولید خودروی باکیفیت است که باید محقق گردد.

اگر آن چنان که در پیام روز صنعت و معدن مدیران عامل دو خودروسازی نمود پیدا کرده است این هدف با جدیت پیگیری شود، سال جاری می‌تواند نقطه حرکت یک مسیر متفاوت در صنعت خودرو کشور باشد.

انجام خصوص سازی، واگذاری سهام تودلی خودروسازان، تولید با کیفیت، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و کاهش خودروهای ناقص از مهمترین خواسته‌های مقام‌های ارشد نظام از صنعت خودرو است که باید در سال جاری محقق شود.

خوشبختانه عزم مدیران عامل ایران خودرو و سایپا برای اجرای این مهم جزم و مسیر هم هموار است تا بتوانیم بعد از سال‌ها یکی از مهمترین درخواست‌های عمومی که همان تولید خودروی باکیفیت است را جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 138376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha