پایان پذیره‌نویسی اوراق مرابحه «کرمان» در همان روز اول نخست

امروز پذیره‌نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور در فرابورس آغاز شد و با استقبال سرمایه‌گذاران در همان دقایق ابتدایی همه 20 میلیون اوراق مرابحه کرمان در بازار به فروش رسید.

به گزارش پرشین خودرو، مدیرعامل شرکت کرمان موتور در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی اوراق مرابحه این شرکت از ثبت رکورد تأمین مالی از طریق بازار سرمایه در کمتر از 35 روز با انتشار اوراق مرابحه کرمان موتور طی روز جاری خبر داد و گفت: پیش‌ازاین مقدمات تأمین مالی از بازار سرمایه و انتشار اوراق گاهی بین 6 تا 8 ماه زمان نیاز داشت اما فرابورس در یک سال اخیر زمان طی فرآیند انتشار اوراق را به کمتر از 35 روز رسانده است.

هفتمین تأمین مالی «کرمان» از بازار سرمایه

وی با اشاره به اینکه امروز هفتمین تأمین مالی کرمان موتور از بازار سرمایه بود، گفت: این مجموعه خودروساز از سال 96 به سمت تأمین مالی از بازار سرمایه حرکت کرد، انتشار اولین اوراق حدود 6 تا 8 ماه زمان برد اما بعد از هفت مرحله انتشار اوراق در این بازار، امسال این فرایند در فرابورس طی کمتر از 35 روز به سرانجام رسید و امروز شاهد پذیره‌نویسی 20 هزار میلیارد ریالی این اوراق بودیم که در همان روز اول هم با استقبال خریداران، به اتمام رسید.

به گفته فیروزی مبلغ اوراق 20 هزار میلیارد ریال با سررسید سه‌ساله و پرداخت سود 6 ماهه است.

مزیت‌های مهم تأمین مالی از بازار سرمایه

مدیرعامل کرمان موتور در ادامه به تشریح مزیت‌های تأمین مالی از بستر بازار سرمایه پرداخت و گفت: این اوراق مزیت‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها زمان سررسید 3 الی 4 سال است، این بازه زمانی به بنگاه تولیدی فرصت می‌دهد تا امکان سرمایه‌گذاری و کسب بازدهی داشته باشد.

وی مزیت دوم را نرخ تمام‌شده تأمین مالی از بازار سرمایه دانست و افزود: تأمین مالی از بازار سرمایه ارزان‌تر است، نرخ این اوراق 18 درصد و با هزینه‌های جانبی نهایتا به 20 تا 21 درصد می‌رسد.

فیروزی با اشاره به اینکه کرمان موتور برای توسعه فعالیت در خودروهای برقی از این منابع برای تأمین مالی نقدینگی جاری استفاده می‌کند، گفت: در این تأمین مالی، منابع سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت استفاده می‌شود، به‌این‌ترتیب که طی دو سال آینده محصولات بومی و برقی تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

وی در ادامه تشریح مزیت‌های تأمین مالی از بازار سرمایه گفت: نکته مهم دیگر که تأمین مالی از طریق بازار سرمایه برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند امکان تأمین مالی از طریق اسناد بدهی، اسناد وصولی و تکیه‌بر فعالیت‌های خود، است.

بر اساس این گزارش طی معاملات روز جاری فرابورس تعداد 20 میلیون اوراق مرابحه شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) با قیمت اسمی یک‌میلیون ریال، در نماد معاملاتی (کرمان 04) در اولین روز پذیره‌نویسی به‌صورت کامل فروش رفت.

کد خبر 138390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha