دنا پلاس اتومات دومین محصول احتمالی در طرح ارتقای کیفی ایران خودرو / 2 پیشنهاد اجرایی خودروسازان و قطعه سازان به شورای امنیت ملی

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو با اعلام رونمایی از تارا تمام برقی از اواخر امسال ، از تولید انبوه اولین خودرو هیبرید ایران خودرو در نیمه دوم سال 1402 خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کیانوش پورمجیب امروز در نشست خبری که با محور طرح جهش کیفی و ارتقای کیفیت موتور و گیربکس تارا برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داشت: در صورت تامین زیر ساخت ها تولید انبوه تارا تمام برقی همزمان با رونمایی آغاز می شود.

وی تاکید کرد: همچنین در مذاکره با یکی از شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه ایران خودرو به توافق رسیدیم تا تولید انبوه خودرو در حوزه هیبرید را از سال آینده اجرایی نماییم چنانچه برآورد می شود با تولید اولین محصول هیبرید ایران خودرو در سال اول شاهد کاهش 10 درصدی مصرف سوخت باشیم.

وی در ادامه به جلسه روز گذشته شرکتهای خودروساز و انجمن های قطعه سازی در شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و افزود: در جلسه ای که روز گذشته با حضور مدیران ایران خودرو و سایپا و همچنین نمایندگانی از هر دو انجمن قطعه سازی کشور برگزار شد موضوع قیمت گذاری دستوری خودرو مطرح و در این راستا به تفاهمات خوبی رسیدیم.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو تصریح کرد: در این جلسه دو پیشنهاد اجرایی در خصوص قیمت خودرو ارائه کردیم تا یکی از این پیشنهاد انتخاب و اجرایی شود.

پورمجیب همچنین همچنین با توجه به طرح جهش کیفی ایران خودرو از بهمن ماه 1400 و تعریف 279 برنامه و پروژه کیفی در سال جاری بیان کرد: 7 مورد از این پروژه‌ها تولید محصولات جدید شامل هایما اس8، هایما 7 ایکس، K125 و آریسان2 است که همه استانداردهای 85 گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد ایران را پاس خواهند کرد.

وی افزود: در مرحله نخست طرح جهش کیفی ایران خودرو طرح ارتقای کیفی موتور و گیبرکس خودروی تارا آغاز کرده‌ایم که همزمان با آن ضمانتنامه 6 ماهه موتور و گیربکس برای این محصول صادر می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، همکاران ما در نمایندگی‌های کل کشور در کمتر از 48 ساعت به رفع عیب خواهند پرداخت و مشتریان بدون نیاز به اخذ نوبت پذیرش می‌شوند و در صورت لزوم خودروی جایگزین ارائه خواهد شد.

جلوگیری از نوسان کیفیت با نظارت بیشتر بر زنجیره تامین

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار پرشین خودرو در خصوص گام بعدی ایران خودرو پس از اجرای طرح آزمایشی ارتقای کیفی موتور و گیبرکس تارا از افزودن دو محصول دیگر به این طرح در سال جاری خبر داد و گفت: به احتمال قوی محصول بعدی پس از ارتقای کیفی موتور و گیبرکس تارا، محصول دنا پلاس اتومات خواهد بود گرچه نحوه اجرا و ورود این خودرو به این طرح وابسته به بازخوردهایی است که در طرح تارا دریافت خواهیم کرد.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پرشین خودرو در خصوص ارتقای کیفی قطعات در طرح جهش کیفیت و حرکت به سمت قطعات تک سورس در شبکه تامین و تاثیر آن بر کیفیت تولید، افزود: حرکت به سمت قطعات تک سورس بسیار وابسته به شرایط متغییری است که امروز شرکتهای خودروساز در آن قرار گرفتند و از انجا که شرکتهای خودروساز داخلی از زنجیره تامین جهانی امکان تامین قطعه ندارند بنابراین روشن است که نمیتوانیم در این شرایط خودمان را وابسته به توانمندی یک قطعه ساز نماییم.

 

پورمجیب



پورمجیب در این راستا به استقرار تیم های تخصصی برای رفع و رجوع مشکلات احتمال در زنحیره تامین پرداخت و بیان کرد: در طرح جهش کیفی قطعات با نظارت بیشتر بر سورس های متعدد در زنجیره تامین و طرح ارتقای کیفیت در این بخش تلاش می کنیم تا در این مسیر بواسطه تامین کنندگان متعدد، کیفیت تولیدات دچار نوسان و هیجان های کیفی نشود.

خودروهای ناقص ایران خودرو وارد کانال 22 هزار شد

وی در ادامه در خصوص آخرین آمار خودروهای ناقص در ایران خودرو اظهار داشت: ایران خودرو امسال را با 62 هزار دستگاه خودروی ناقص آغاز کرد و اما در حال حاضر تعداد محصولات ناقص وارد کانال 22 هزار دستگاه شده است امیدواریم تا پایان مردادماه به رقم صفر دست یابیم به طوری که از ابتدای خردادماه همه تولیداتمان به صورت عبور مستقیم، تجاری می شود.

وی با بیان اینکه تولید خودروهای ناقص در ایران خودرو به یک عرف تبدیل شده بود، گفت: با حذف این رویه در دوره فعلی، از افت 25 درصدی کیفیت خودروها جلوگیری شد و در واقع ارتقای کیفیت پیدا کردیم که در کنار این مسئله، نظام سخت افزاری تشخیص عیوب را نیز در کارخانه مستقر کردیم.

این مقام مسئول در شرکت ایران خودرو همچنین با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای تولید 750 هزار دستگاه خودروی سواری و تجاری طی سال جاری، گفت: از این میزان، 25 هزار خودرو دستگاه خودرو در حوزه تجاری و 725 هزار دستگاه نیز خودروی سواری خواهد بود که از این تعداد، 100 هزار دستگاه به صورت CKD و SKD تولید می شوند و 625 هزار دستگاه نیز شامل خودروی سواری ساخت داخل خواهد بود.

پرومجیب در ادامه از خروج سمند از خط تولید ایران خودرو خبر داد و اظهار داشت: سمند و پژو 405 امسال از مدار تولید خارج می شوند اما تولید تارا، دناپلاس، پژو 207، پژو 206، رانا، پژو پارس و هایما در برنامه تولید امسال ایران خودرو قرار دارد.

وی همچنین از اجرای طرحی ویژه در جهت حمایت از صاحبان خودروی تارا خبر داد و گفت: اطمینان ما در مورد کیفیت موتور و گیربکس تارا به حدی رسیده که به مشتریان اعلام کردیم که موتورهای تارا تا 6 ماه پس از تحویل بابت خدمات پس از فروش به دلیل عیوب موتور و گیربکس مراجعه ای نخواهند داشت و اگر احیانا این اتفاق افتاد، بسته جبرانی برای مشتری لحاظ خواهد شد.

به دنبال پایه گذاری ایران خودرو نوین هستیم / رونمایی ری‌را سیاسی کاری نبود

وی در ادامه در خصوص رونمایی ری را پیش از تکمیل این خودرو نیز بیان کرد: در دنیا نیز رونمایی در این مرحله سابقه دارد و هر زمان سازنده ای خواستار ارایه پیغامی به محیط بیرونی مبنی بر وجود اراده باشد این اقدام و رونمایی هایی از این دست صورت می گیرد.

قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو در پایان با تاکید بر این که این رونمایی «ری را » بازتاب بدی نداشته و هرچند کوتاهی در این زمینه صورت گرفته است تصریح کرد: با رونمایی ری را در مرحله رانینگ پروتوتایپ به جامعه صنعتی اعلام کردیم که اراده خوبی برای مشتریان وجود دارد و طبیعی است که مشخصات این محصول در زمان تولید انبوه با مشخصات فعلی تغییر داشته و یکسان نباشد، اما جای خوشحالی است قالب های اصلی خودرو در حال ساخت و ساز بوده و قابل بازدید است البته ممکن است از این خودرو و رونمایی آن بهره برداری سیاسی شود، اما هدف گروه صنعتی ایران‌ خودرو سیاسی کاری نیست و در آینده نزدیک محصول دیگری در همین سطح رونمایی خواهیم کرد تا نشان دهیم در حال طراحی و پایه گذاری ایران خودرو نوین هستیم.
 

کد خبر 138415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha