بی‌خبری معاون وزیر صنعت از وضعیت بازار خودرو و قرعه کشی!

بررسی مصاحبه‌ای از معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت مبنی بر لغو قرعه‌کشی تمام محصولات گروه خودروسازی سایپا نشان می‌دهد که وی اصولا آگاهی چندانی از وضعیت بازار و صنعت خودرو ندارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در حاشیه رونمایی از یک وانت جدید در زیر مجموعه‌ گروه خودروسازی سایپا، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در گفت و گویی اعلام کرد که تمام خودروهای سایپا از شمول قرعه کشی خارج شده است و این موضوع مطرح می‌شود که دستاوردی برای وزارت صمت در جامه عمل پوشاندن به وعده لغو قرعه کشی است.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که لغو قرعه کشی مربوط به خودروهایی است که به دلیل آزادسازی قیمت و خروج از قیمت گذاری دستوری و کاهش تقاضا از لیست قرعه کشی خارج شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها خودروهایی از شمول قرعه کشی خارج شده است که به دلیل افزایش تولید و خروج از قیمت گذاری دستوری با کاهش تقاضا همراه شده است و گرنه کوییک اس و ساینا اس همچنان با قرعه کشی به متقاضیان واگذار می‌شود.

از عجایب این قضیه همین بس که وزارت صمت به عنوان نهادی که با تجمیع لاتاری فروش خودرو شرایط بازار خودرو را بغرنج‌تر کرده است حالا می‌کوشد تا دستاوردی اندک را به عنوان یک موفقیت به خورد مردم دهد.

گذشته از این موارد برای شخصی با سابقه منوچهر منطقی بسیار عجیب است که چنین ادعایی را در رسانه‌های تصویری مطرح کند و خود را متهم به ناآشنایی با وضعیت بازار و صنعت خودرو نماید.

یادآور می شود که در آخرین فروش فوق العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا قرار شده است خودروهای کوییک، کوییک.آر و شاهین بدون قرعه کشی به متقاضیان و ثبت نام کنندگان واجد شرایط فروخته شود.

کد خبر 138525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha