حذف بازرسی کیفیت چشمی در گمرکات کشور

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران گفت: قطعه‌ای که وارد گمرک می‌شود ضمن نمونه برداری باید در اداره استاندارد مورد آزمایش قرار گیرد نه اینکه کارشناس استاندارد با یک نگاه سطحی و ظاهری بگوید این قطعه استاندارد است و بعد اجازه ورود به داخل کشوررا پیدا کند.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی کاظمی با بیان اینکه قطعات بی کیفیت خودرو همچنان در سطح بازار جولان می‌دهند افزود: اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات همواره در تلاش برای خروج قطعات بی کیفیت از سطح بازار است.

وی گفت: عمده قطعات تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردارند و شکی در این قضیه نیست.

وی افزود: برخی افراد ناآگاه و سودجو لوازم و قطعات یدکی بی کیفیت و ارزان قیمت خودرو را وارد می‌کنند تا سود بیشتری ببرند که گمرک و سازمان ملی استاندارد باید جلوی ورود این نوع قطعات به داخل کشور را سد کنند.

کاظمی اضافه کرد: قطعه‌ای که وارد گمرک می‌شود ضمن نمونه برداری باید در اداره استاندارد مورد آزمایش قرار گیرد نه اینکه کارشناس استاندارد با یک نگاه سطحی و ظاهری بگوید این قطعه استاندارد است و بعد اجازه ورود به داخل کشوررا پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر گمرکات، سازمان استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت به وظایف خود درست عمل کنند میزان قطعات یدکی بی کیفیت خودرو در بازار به صفر می‌رسد.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران گفت: قطعات و لوازم یدکی بی کیفیت از طریق گمرکات وارد می‌شود و باید از مبدا بر روی کیفیت این کالا‌ها نظارت شود تا کسی شاهد ورود قطعات بی کیفیت و غیر اصلی به داخل کشور نباشد.

وی افزود: با توجه به جایگاهی که اداره استاندارد در گمرکات کشور دارد باید به کنترل قطعات بپردازد و اگر این اتفاق بیفتد به مرور زمان مسئله ورود قطعات بی کیفیت به داخل کشور رفع خواهد شد.

کاظمی گفت: جدا از این برخی از سوء استفاده گران با قراردادن قطعات بی کیفیت خودرو درون کارتن‌های لوازم یدکی نشان تجاری برتر (برند‌های شناخته شده) باعث بدگمانی خریدار به فروشنده می‌شوند.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران افزود: کیفیت و اصلی بودن قطعه علاوه بر تاثیری که بر کارکرد خودرو دارد می‌تواند امنیت جان سرنشینان را هم تضمین کند از این رو انتخاب قطعه اصل یکی از مهمترین اولویت‌های مشتریان در بازار لوازم یدکی به شمار می‌رود.

وی گفت: متاسفانه قطعات تقلبی و بی‌کیفیت در بسته بندی قطعات اصلی و با نشان‌های معروف به بازار عرضه می‌شوند که تشخیص قطعات اصلی از فرعی را بسیار دشوار می‌کند.

وی در ادامه به مردم توصیه کرد از صنوف دارای جواز کسب از اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات لوازم و قطعات یدکی مورد نیاز خودرو خود را تامین کنند.

کد خبر 138594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha