کد خبر 138609
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
اجاره ماشین با کم‌ترین قیمت

باتوجه به پیشرفت صنعت خودروسازی و افزایش تولید، خرید خودرو برای بسیاری ممکن است اما در این میان بسیاری از افراد برای جلوگیری از مخارج اضافه مثل هزینه سوخت، سرویس، انواع بیمه و ... از خرید ماشین خودداری و در عوض ماشین مورد علاقه خود را کرایه می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، اجاره خودرو صنعتی است سال‌ها در تمام دنیا رواج داشته و طی سال‌های اخیر در کشور ما نیز شرکت‌ها و افراد زیادی اقدام به اجاره ماشین می‌کنند. در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که استفاده از وسایل نقلیه جزئی از زندگی افراد شده و صنعت خودرو به یکی از بزرگ‌ترین صنایع دنیا تبدیل شده است. فرقی نمی‌کند برای سفر باشد یا یک مراسم خاص، بدون شک شرایطی وجود دارد که افراد به یک خودرو نیاز دارند اما همه توان خرید خودرو را ندارند. در مقابل بسیاری نیز هستند که سرمایه خود را صرف خرید خودرو نمی‌کنند و در مواقع نیاز، اقدام به اجاره خودرو می‌کنند. اجاره ماشین موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

اجاره خودرو

برای اولین بار در تاریخ در سال 1678 خودرویی برای امپراتور چین ساخته شد که بدون نیاز به نیروی انسان یا حیوانات اهلی قادر به حرکت بود. این خودرو بیشتر جنبه سرگرمی داشت و به وسیله‌ی فشار کار می‌کرد. سر انجام در سال 1767 اولین خودروی واقعی توسط نیکل ژوزف کان فرانسوری ساخته شد که با نیروی بخار قادر به حرکت بود. پس از اختراع ماشین‌های احتراقی صنعت خودرو سازی به شدت پیشرفت کرد و سر انجام در سال 1886 صنعت خودرو سازی بصورت مدرن آغاز به کار کرد. استقبال عموم مردم از انواع ماشین سبب شد تا تولید خودرو بیش از پیش سرعت بگیرد اما در این میان همه قادر به خرید خودرو نبودند.

 

در سال 1926 برای اولین بار فردی به نام جو ساندرس خودروی فرد خود را به یک تاجر اجاره داد و بابت این کار 10 سنت دریافت کرد. با این کار اجاره خودرو به سرعت فراگیر شد و این کار به یک صنعت حرفه‌ای تبدیل شد. امروزه می‌توان انواع ماشین‌ها را کرایه کرد و به انجام امور پرداخت و در نهایت خودرو را در زمان مقرر به صاحب اصلی تحویل داد. اجاره ماشین سال‌هاست در تمام دنیا رواج دارد و در سال‌های اخیر صنعت اجاره خودرو در ایران نیز رشد زیادی داشته و بسیاری برای انجام امور خود، از خودروهای اجاره‌ای استفاده می‌کنند. اجاره خودرو در تهران بیشتر از شهرهای دیگر رایج است و بسیاری از افراد و سازمان‌ها برای انجام کارهای خود اقدام به رنت ماشین می‌کنند. 

 

به دو روش می‌توان خودرو اجاره کرد:

 

اجاره ماشین بدون راننده

رایج‌ترین نوع اجاره خودرو، اجاره بدون راننده است بطوری که پس از کرایه ماشین شخص اتومبیل را از صاحب اصلی دریافت می‌کند و تا پایان زمان تعیین شده از آن استفاده می‌کند. معمولا این امکان وجود دارد که اتومبیل کرایه شده توسط صاحب اصلی در آدرس دلخواه مشتری تحویل داده شود.

 

اجاره ماشین با راننده

در مواقعی افراد به دلیل نداشتن گواهینامه یا معلولیت قادر به استفاده از خودرو نیستند و علاوه بر اجاره خودرو به راننده نیز نیاز دارند. برای اجاره ماشین با راننده معمولا هزینه‌ای بابت راننده پرداخت می‌شود.

 

 

قوانین اجاره خودرو

همانطور که می‌دانید اجاره ماشین نیز مثل بسیاری از اجاره‌ها نوعی توافق است که در آن مدارکی میان صاحب اصلی خودرو و اجاره کننده رد و بدل می‌شود. برای اجاره خودرو قانون خاصی وجود ندارد و افراد یا شرکت‌های مختلف باتوجه به سیاست‌های خود، از اجاره کننده مدارکی دریافت می‌کنند و قوانین خاصی برای استفاده از اتومبیل وضع می‌کنند. از جمله قوانینی که باید در هنگام اجاره ماشین به آن توجه کنید، قوانین تحویل خودرو، سقف مجاز استفاده بر حسب کیلومتر و محدوده استفاده است. با این که امکان اجاره ماشین از شهرهای مختلف وجود دارد اما بسیاری این ریسک را نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند ماشین را در محدوده خاصی اجاره دهند. برای مثال با اجاره ماشین تهران معمولا حق استفاده از خودرو در محدوده شهر تهران و کرج را خواهید داشت و برای استفاده در سایر شهرها باید با مالک اصلی توافق کنید.

 

اجاره ماشین از نظر حقوقی

اجاره خودرو به معنی دادن خودرو به شخصی غیر از مالک اصلی برای انجام کارهای خاص است و همانطور که می‌دانید این نوع اجاره نیز نوعی قرارداد است. اغلب این اجاره‌ها بین چند روز تا چند ماه می‌تواند متغیر باشد و به ازای دادن ماشین، معمولا مدارکی از شخص اجاره کننده دریافت می‌شود که عبارتند از:

- کارت ملی معتبر

- چک یا سفته به قیمت ماشین

- ویزا یا پاسپورت برای مسافرین خارجی

- گواهی اشتغال به کار

- کپی گواهینامه

 

شایان ذکر است که این مدارک باتوجه به سیاست‌های اجاره دهنده می‌تواند متغییر باشد اما بطور کلی موارد ذکر شده مدارکی هستند که معمولا در هنگام کرایه ماشین از مشتری اخذ می‌شوند.

 

مزایای اجاره خودرو

باتوجه به پیشرفت صنعت خودروسازی و افزایش تولید ماشین، خرید خودرو برای بسیاری ممکن است اما در این میان بسیاری از افراد برای جلوگیری از مخارج اضافه مثل هزینه سوخت، هزینه سرویس، هزینه انواع بیمه و ... از خرید ماشین خودداری می‌کنند و در عوض ماشین مورد علاقه خود را کرایه می‌کنند. در مقابل افرادی هستند که توان خرید یک خودروی لوکس را ندارند و برای استفاده از ماشین‌های لوکس اقدام به اجاره خودرو می‌کنند. اجاره انواع ماشین از هزینه‌های اضافی نگهداری و خطرات ناشی از داشتن ماشین جلوگیری می‌کند. همچنین خرید ماشین به معنی صرف هزینه برای داشتن وسیله‌ی نقلیه است که با اجاره ماشین می‌توان از این هزینه جلوگیری کرد و در مواقع نیاز اقدام به اجاره اتومبیل کرد. در بسیاری موارد از ماشین‌های کرایه‌ای برای مراسم‌های خاص مثل جشن عروسی استفاده می‌شود. در چنین مواردی خرید ماشین لوکس اصلا منطقی نیست و اجاره ماشین بهترین گزینه است تا بتوان با صرف کمترین هزینه از ماشین دلخواه استفاده کرد.

 

 

اجاره ماشین در تهران

اجاره خودرو در تهران بیشتر از سایر شهرهای کشور رواج دارد. باتوجه به جمعیت زیاد شهر تهران و تقاضای زیاد برای اجاره خودرو، کرایه انواع ماشین در تهران مزیت‌های زیادی نیز دارد. از جمله این مزایا می‌توان به تنوع ماشین‌ها اشاره کرد. فرقی نمی‌کند که قصد کرایه ماشین ارزان قیمت برای سفر را دارید یا قصد کرایه ماشین لوکس برای یک جشن، با کرایه خودرو تهران می‌توان به انواع ماشین‌های خارجی و ایرانی دسترسی پیدا کنید.

 

با کرایه خودرو در شهر تهران علاوه بر تهران و کرج می‌توان به وسیله‌ی توافق با مالک اصلی خودرو از آن در سایر شهرها نیز استفاده کرد. بهتر است بدانید اجاره خودرو در اکثر شهرهای کشور رواج پیدا کرده است اما به دلیل فضای رقابتی و قیمت خوب، کرایه خودرو در تهران به صرفه‌تر از سایر شهرها است./

 

 

کد خبر 138609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha