اولویت در حوزه منابع انسانی، اعتماد به نیروهای جوان است

به منظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در فرآیندهای سرمایه انسانی، دانش افزایی کارشناسان، اولین گردهمایی سراسری سه روزه کارشناسان سرمایه انسانی مناطق با حضور مدیر امور توسعه سرمایه انسانی، مدیریت امور شعب استان ها، روسای ادارات و کارشناسان تحت نظارت و نمایندگان مناطق بانک ایران زمین برگزار شد.

به گزارش پرشین خودرو، در این گردهمایی علی فتاحی مدیر امور توسعه سرمایه انسانی ضمن تشریح مراحل رشد سازمانی، گفت: ذات سرمایه انسانی تغییر و اصلاح فرآیندها و روش ها با رعایت موقعیت حاکم بر سازمان است و هر تصمیم باید در زمان و مکان مناسب اتخاذ شود.

وی در تعریف برنامه ریزی نیروی انسانی افزود: برنامه ریزی نیروی انسانی فرآیندی است که به وسیله آن سازمان اطلاع می یابد که نوع و میزان نیروی انسانی مورد نیاز در حال و آینده را در اختیار دارد و این نیروی انسانی در زمان و جای مناسب سازمان قرار می گیرند و می توانند وظایف و مسئولیت های خویش را برای نیل به اهداف سازمانی انجام دهند.

فتاحی خاطرنشان کرد: فرآیند تحلیل نیازهای سرمایه انسانی سازمان، متناسب با تغییرات محیطی و توسعه نیازهای عملیاتی سازمان ها است. بنابراین اگر رویکرد بانک تغییر کند، ما هم باید برنامه هایمان را متناسب با آن تغییر بدهیم.
مدیر امور توسعه سرمایه انسانی اعتماد به نیروهای جوان، دانش افزایی، توسعه مهارت های حرفه ای و توجه به اصل جانشین پروری را از اولویت های این مدیریت بیان کرد و گفت: در چند سال گذشته ما به همکاران جوان اعتماد کردیم و باور داشتیم که می توانند شعب را به اهداف تعیین شده برسانند که این تصور به واقعیت تبدیل شد.

وی در خصوص شاخص های توسعه سرمایه انسانی سازمان خاطرنشان کرد: سیر تغییرات ایجاد شده در چند سال گذشته نشان می دهد اکثر نیروی انسانی بانک با رشته های مرتبط و وضعیت مطلوبی در بانک مشغول هستند و ما توانستیم در طرح طبقه بندی مشاغل تعداد قابل توجهی از پرسنل را ارتقا دهیم که خود یک توسعه است.

مدیر امور توسعه سرمایه انسانی بر گذراندن دوره های آموزشی تخصصی و حرفه ای متناسب با نیاز روز و بازار رقابت صنعت بانکداری برای همکاران تاکید کرد و گفت: رویکرد و برنامه ریزی مدیریت امور توسعه سرمایه انسانی این است که همکاران در هر دوره آموزش تخصصی که نیاز دارند، جهت توسعه کاری و فردی خود شرکت کنند. حتی اگر لازم به شرکت در دوره ای متمرکز در تهران بود، با هماهنگی مدیریت استان ها به تهران اعزام شوند.

وی ضمن تاکید بر حفظ ارزش های اخلاقی و حرفه ای و همگرایی و مشارکت در اجرای برنامه ها برای تحقق اهداف و بالندگی های فردی و سازمانی، محیط کار را خانه دوم همکاران دانست و خاطر نشان کرد: فرهنگ سازمانی مطلوب بانک باید ارتقاء یابد، لذا امنیت شغلی و روانی همکاران و خانواده آنان و انضباط اداری و رعایت مفاد ابلاغی دستورالعمل رفتار سازمانی مورد تاکید است.

مدیر امور توسعه سرمایه انسانی تعیین دستورالعمل همکاران نمونه، آیین نامه استخدامی بانک، نظام پیشنهادات، کانون ارزیابی، مأموریت و مرخصی را از اهداف این مدیریت در سال جاری اعلام کرد.

ضمن اینکه در اجرای برنامه های پیش بینی شده با آسیب شناسی وضع موجود و اجرای برنامه ها متناسب با شرایط حادث شده در طول سه سال گذشته تعداد زیادی نیروی جوان دارای توانایی و مهارت خاص با تحصیلات مرتبط در حوزه کاری جذب واحد های حضوری استان شده است و در حال تدوین و بازنگری آیین نامه های مدیریت عملکرد، ایجاد کانون ارزیابی اصلاح فرایند های ارتقاء شغلی اصلاح و بازنگری طبقه بندی مشاغل، نظام پیشنهادات، آیین نامه ی استخدامی، مأموریت و مرخصی ها هستیم که با هماهنگی و سطح بندی کارشناسان سایر واحد های بانک پس از طی فرایند قانونی برای اجرا، ابلاغ خواهد شد.

شایان ذکر است، گردهمایی مذکور در مدت سه روز با حضور کارشناسان مذکور و حضور مدیر محترم امور شعب استان ها آقای حسینی کناروئی برگزار و ایشان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این گردهمایی، نیاز به هماهنگی بیشتر و اشراف و اطلاع کارشناسان مدیریت استان ها در اجرای برنامه ها و همگرایی آنان مورد تاکید قرار داد و بیان نمود آنچه در عمل برای توسعه سرمایه انسانی بانک و ارتقاء جایگاه پرسنل بانک به عنوان رئیس و معاون شعب نتیجه هماهنگی همگرایی و همکاری مدیریت های بانک خصوصاً حرکت در راستای تحقق اهداف ابلاغی با هماهنگی دو مدیریت سرمایه انسانی و امور شعب و همدلی و همکاری اعضا کمیته انتصابات و باور مجموعه تصمیم گیران بانک به نیرو های موجود بوده است، که نتیجه آن رشد بالاتر از متوسط عملکرد بانک های خصوصی در جذب منابع و سهم از بازار در مدیریت استان ها که بعضاً در رتبه اول تا سوم قرار دارد می باشد.

قابل ذکر است، در سه روز همایش بر اساس آسیب شناسی به عمل آمده راهکارهای تفویض اختیار، حذف فرایند های زائد اداری، خدمت رسانی مطلوب تر همکاران، چگونگی فراهم نمودن امکانات تفریحات رفاهی بیشتر و حفظ انگیزه و تلاش به همگرایی واحد های اجرایی، مورد بررسی قرار گرفت و در حوزه مباحث حقوقی، تأمین اجتماعی، قانون کار، آموزش حضوری با حضور مدیران ذی ربط و صاحب نظر بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 138725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha