کد خبر 138813
۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
گارانتی باتری ماشین چقدر است؟

باتری هایی که توسط تولیدکنندگان معتبر و مجوزدار تولید می‌شوند، دارای گارانتی طولانی تری هستند.

به گزارش پرشین خودرو، گارانتی ارتباط مستقیمی با کیفیت محصول دارد؛ چرا که اگر محصول دارای کیفیت لازم نباشد، یا گارانتی نخواهد داشت و یا در صورت داشتن گارانتی، مدت آن کم خواهد بود. اهمیت این مساله به خصوص در مورد گارانتی باتری خودرو دو چندان است. از گرما و سرما گرفته تا نقص در سیستم برق رسانی خودرو می‌تواند در عملکرد باتری تاثیر گذاشته و عمر آن را کم و یا تمام کند. جدای از رعایت نکات فنی برای سالم نگه داشتن باتری، بهترین راه برای تضمین استفاده بدون دردسر از آن، تهیه باتری با گارانتی معتبر است. اما سوالی که مطرح می‌شود، این است که گارانتی باطری ماشین چقدر است؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به این سوال و سایر سوالات مرتبط با آن پاسخ دهیم.

 

مدت زمان گارانتی باتری ماشین چگونه محاسبه می‌شود؟

باتری هایی که توسط تولیدکنندگان معتبر و مجوزدار تولید می‌شوند، دارای گارانتی طولانی تری هستند. اما حتما تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که مدت گارانتی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید به این موضوع اشاره کنیم که قطعات باتری ها و کیفیت مواد به کار رفته در آنها و تکنولوژی ساختشان متفاوت است، به همین دلیل طبیعی است که مدت گارانتی این محصولات متفاوت باشد. به عنوان مثال، یکی از مواد تاثیر گذار در گارانتی، جنس صفحات باتری است. صفحات سربی عمر کمتری نسبت به صفحات کلسیمی و نقره دارند، و همین باعث تفاوت در مدت گارانتی خواهد بود.

بازه زمانی که برای گارانتی تعیین می‌شود، توسط خود تولیدکننده ها و شرکت ها انجام می‌گیرد. شرکت های مورد نظر با توجه به مواردی که گفته شد (کیفیت قطعات و روش ساخت)، تست هایی را روی باتری انجام داده و پس از اعتبارسنجی محصول، مدت گارانتی باتری را تعیین می‌کنند، بنابراین مدت گارانتی ماشین با توجه به برند و مارک آن متفاوت خواهد بود. در ادامه مدت گارانتی هر مارک را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

 

گارانتی باتری خودرو سپاهان باتری

سپاهان باتری از بهترین برندهای باتری ایرانی است که روی هرخودرویی حداقل یک بار استفاده شده است. بیشتر افراد این برند را با نام مارک اوربیتال میشناسند.این شرکت خوشنام، محصولات زیادی تولید کرده که هر کدام از آنها ویژگی خاص خودشان را دارند. از جمله این محصولات می‌توان به باتری های سری اوربیتال، سوزوکی و اتمیک اشاره کرد. در ادامه به میزان گارانتی هر یک از محصولات تولید شده توسط شرکت سپاهان باتری می پردازیم :

 

- باتری اوربیتال efb  سپاهان: دارای 21 ماه گارانتی اصلی و 9 ماه گارانتی مازاد می‌باشد.

- باتری سوزوکی سپاهان: گارانتی سوزوکی 16 ماهه بوده و در مدت زمان مشخص شده تا دو بار قابل تعویض است.

- باتری اوربیتال پریمیوم سپاهان: دارای 18 ماه گارانتی اصلی و 4 ماه گارانتی مازاد است.

- باتری وان سیلور سپاهان: دارای 15 ماه گارانتی تعویض می‌باشد.

- باتری اوربیتال وان قرمز سپاهان: دارای 15 ماه گارانتی تعویض است.

- باتری اتمیک سپاهان: 15 ماه گارانتی تعویض دارد.

 

بیشتر تولیدات شرکت سپاهان باتری از آمپر 35 تا 74 دارای 15 ماه گارانتی، و از88 آمپر تا 220 آمپر دارای 12 ماه گارانتی تعویض می‌باشد.

 

نحوه فعال سازی گارانتی سپاهان باتری

گارانتی این شرکت به صورت اینترنتی است. برای فعال کردن گارانتی و مشاهده تاریخ آن به شماره ۲۰۰۰۳۷۳۹ به شکل زیر پیغام دهید:

ابتدا عدد ۲۱۱ را وارد کرده و سپس کلید ستاره ( * ) را بزنید. بعد از آن شماره سریال باتری ماشین خود را وارد کرده و مجددا کلید ستاره (*) را بزنید. در مرحله آخر، پلاک ماشین خود را وارد نمایید.

 

 

گارانتی باتری خودرو صبا باتری

تولید 5 میلیون باتری در سال رکورد بسیار خوبی است که شرکت صبا باتری به نام خود ثبت کرده است. این برند بزرگترین تولید کننده باتری در ایران و خاورمیانه می‌باشد که علاوه بر باتری برای استارترها، باتری های یو پی اس و لیتیومی نیز تولید می‌کند. صبا باتری تا اکنون حدود 20 نوع باتری با مارک های مختلف تولید کرده که از جمله آنها می‌توان به محصولات واریان، سهند، نیوآرمو، آرمو، مارین و زاگرس اشاره کرد.

این شرکت به مشتریانش گارانتی برند سهند را 12 ماه برای محصولات زیر 80 آمپر و 6 ماه برای محصولات بالای 80 آمپر قرار داده است.

 

 

نحوه استفاده از گارانتی صبا باتری

برای استفاده از گارانتی این شرکت، برگه گارانتی را که روی باتری دریافت کرده‌اید به همراه فاکتور خرید  و خود باطری معیوب به یکی از نمایندگی‌های صبا باتری برای تعویض ببرید.

 

گارانتی باتری خودرو برنا باتری

برنا باتری جزو اولین تولیدکننده های باتری در ایران است که در سال 69 و در برهه ا‌ی که ایران با کمبود باتری ماشین روبه رو بود وارد این بازار شد. این شرکت برای انواع خودروهای سبک و سنگین، باتری تولید می‌کند. برنا باتری تمام استانداردهای بین المللی را در تولید باتری خودرو رعایت می‌کند. گلوبال، زیتکس، ولف، صدف و برنا از محبوبترین تولیدات برنا باتری هستند.

گارانتی باتری گلوبال برنا باطری: برای خودروهای سبک تا 88 آمپر 14 ماه گارانتی و برای خودروهای سنگین از 88 تا 200 آمپر دارای 9 ماه گارانتی می‌باشد.

مارک های دیگر این برند دارای گارانتی های متفاوتی هستند که روی کارتن هر باتری مدت آن نوشته شده است.

 

نحوه استفاده از گارانتی برنا باتری

روی محصولات برنا باتری، سریال یکتا حک شده که در واقع شناسنامه باتری می‌باشد. این سریال در سیستم سازنده ثبت شده و با مراجعه به قسمت بررسی اعتبار گارانتی سایت برنا باتری، می‌توان از وضعیت گارانتی باتری با خبر شد. برای استفاده از گارانتی نیز کافیست که باتری را به یکی از نمایندگی های این شرکت برده و پس از استعلام سریال، تعویض باتری توسط نمایندگی انجام گیرد.

 

گارانتی باتری خودرو آذر باتری

این شرکت در حدود 17 سال پیش در شهر ارومیه و با شعار (مشتریان تضمین كننده تداوم حیات ما) فعالیت خود را آغاز کرد. از زمان تاسیس آذر باتری مدت زمان زیادی نگذشته بود که این شرکت توانست از مهمترین تولیدکنندگان باتری های ایران خودرو، سایپا و ماموت شود. اکنون این برند تامین کننده بخش قابل توجهی از باتری های خودرو در کشور است. سولیفان، ویگور، روشن، آذر، الوند، آپادانا، ماموت و زئوس، مارک های برند آذر باطری هستند.

باتری های تا 90 آمپر آذر باطری دارای 12 ماه گارانتی و باطری های  از 100 تا 200 آمپر دارای 6 ماه گارانتی می‌باشند.

 

نحوه استفاده از  گارانتی آذر باتری

آذر باتری نیز دارای برگه گارانتی بوده و این برگه توسط فروشنده مهر شده و تحویل خریدار می‌شود. دقت کنید که برگه گارانتی را حتما باید تا پایان مدت گارانتی نگهداری کنید تا در صورتی که باتری دچار مشکل شد، با برگه گارانتی به خدمات پس از فروش کارخانه مراجعه کنید تا تعویض باتری توسط نمایندگی انجام ‌گیرد.

 

شرایط گارانتی باتری خودرو شامل چه مواردی است؟

محدودیت هایی برای استفاده از گارانتی باتری خودرو وجود دارد که دانستن آن برای هر فردی که از این محصولات استفاده می‌کند لازم است. به عنوان مثال اگر در سیستم فنی خودرو مشکلی وجود داشته باشد و این نقص فنی باعث خراب شدن باتری شما شود، قطعا این مورد، شامل گارانتی نخواهد شد. در ادامه مواردی که شامل گارانتی نمی‌شوند را باهم مرور می کنیم:

1- تغییر شکل باتری در اثر مشکل در دینام یا سیستم برق رسانی خودرو.

2- سفت بسته نشدن باتری و در نتیجه شکستن یا نشت اسید از آن.

3- شکستن و آسیب دیدن کاور یا قاب باتری.

4- انقضای تاریخ گارانتی.

5- استفاده از باتری با آمپر نامناسب در ماشین.

6- تطبیق نداشتن کد درج شده بر روی باتری خودرو با کد روی برگه گارانتی.

7- استفاده بیش از اندازه از برق خودرو با نصب تجهیزات جانبی مانند سیستم های صوتی غیر استاندارد.

8- تهیه باتری از جای غیر معتبر و نداشتن برگه گارانتی.

 

نتیجه

گارانتی در باتری خودرو اهمیت بسیاری داشته و هر چقدر که زمان آن بیشتر باشد، اطمینان خاطر بیشتری برای کاربر به وجود می‌آورد. در بین باتری های موجود در بازار، کیفیت باتری های سپاهان باتری بالا بوده و به همین دلیل، زمان گارانتی آن نیز از بقیه برندها بیشتر می‌باشد. بنابراین پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید باتری ماشین را دارید، برند سپاهان باتری را انتخاب نمایید که به دلیل گارانتی بیشتر و کیفیت بالاتری که نسبت به سایر برندها دارد گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب است. برای مشاهده لیست قیمت باتری سپاهان با گارانتی معتبر، اینجا کلیک کنید./

 

 

کد خبر 138813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha