دولت مکلف است خودروهای فرسوده اسقاطی را از چرخه خارج کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مکلف است خودروهای فرسوده اسقاطی را از چرخه خارج کند، گفت: در حال حاضر توانایی خودروسازان ما به حدی رسیده است که ما می‌توانیم با کمک آنها تمامی خودروهای فرسوده را اسقاط و خودروهای جدید داخلی را جایگزین کنیم.

علی بابایی کارنامی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان مطلب افزود: خروج خودروهای فرسوده، شرایط عرضه و تقاضا را بهتر کرده و به اهداف اقتصادی صنعت خودرو کمک شایانی می کند.

نماینده مردم ساری با تاکید بر این که اسقاط خودروهای فرسوده می تواند اثر بخشی در رابطه با محیط زیست و رفع آلودگی داشته باشد، متذکر شد: متاسفانه آلودگی های وسیعی مخصوصاً در کلانشهرها وجود دارد که با ورود به فصل سرد بیشتر نمایان می شود. دولت باید با تدبیر خود در زمینه خودروهای فرسوده در به حداقل رساندن این آلودگی ها کمک کند.

 

علی بابایی کارنامی


این عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه دولت با تامین منابع مالی پروژه های وزارتخانه ها و سازوکارهای آن می تواند دراین زمینه موثر باشد، ادامه داد: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان های مربوطه باید کمک کنند. با قانون هایی که وجود دارد و همکاری های صورت گرفته، ملزم به خروج خودروهای فرسوده می باشیم.

وی با بیان اینکه وزیر صمت نیز یشنهادهای زیادی در این عرصه به دولت کرده است، افزود: دولت باید با تمام توان، وزارت صنعت، معدن و تجارت را برای خروج خودروهای فرسوده کمک کند.

بابایی کارنامی در پایان با اشاره به اینکه به ازای خودرویی که اسقاط و از چرخه خارج می شود باید خودروی جدید اضافه کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه که آیین نامه واردات خودرو تحریر و به مرحله اجرا رسیده، قانون گذار دست وزارت صمت را دراین زمینه باز گذاشته است که خودروهای جایگزینِ خودروهای فرسوده می توانند از خودروهای وارداتی یا داخلی باشند.

کد خبر 138818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha