دستیابی به صادرات خودرو با پلتفرم ملی آفرود

مدیرعامل ایلیا موتور امضای تفاهمنامه تولید پلتفرم ملی آفرود را گامی اساسی در دستیابی به صادرات خودرو دانست و گفت: هر چند تا رسیدن به نقطه صادرات خودرو فاصله زیادی داریم اما انتظار می‌رود با هم‌افزایی ایجاد شده در این تفاهمنامه بتوانیم در زمان کوتاه‌تری به صادرات خودرو دست یابیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مهرداد امینی با اشاره به امضای تفاهمنامه بن سازه یا پلتفرم ملی آفرود میان چهار خودروساز داخلی اظهار داشت: در ایران کار تیمی بسیار سخت است و اجرای این تفاهمنامه نیز از این قاعده مستثنی نیست اما انتظار داریم تا با رایزنی و ارتباط مستمر بتوانیم دستاوردهایی از دل این طرح داشته باشیم.

وی با اعلام این که امضای این تفاهم نامه قرار نیست تحول خاصی را رقم بزند تصریح کرد: توافق‌های این چنینی در صنعت خودرو امری مرسوم است و در همه جای دنیا به اشکال مختلف اجرا شده است به عنوان نمونه در ژاپن نیسان و ایسوزو فعالیت مشترک مشابهی دارند.

امینی با بیان این که هر چند در این تفاهم نامه صحبتی از صادرات مطرح نشده است گفت: اگر قیمت تمام شده محصولات ما کاهش پیدا کند قطعا قابلیت صادرات وجود خواهد داشت اگر موفق به اصلاح قیمت تمام شده خودرو در کشور نشویم یقینا بازار صادراتی نخواهیم داشت و در بهترین حالت با حداقل سود به تولید دست خواهیم یافت و امکان رقابت را از دست خواهیم داد.

 

مهرداد امینی مدیرعامل ایلیا موتور



وی هدف این تفاهم را دستیابی به داخلی سازی 80 درصدی‌ اعلام کرد و افزود: این هم افزایی موجب می‌شود تا ما خودرو را نیز به عنوان یکی از محصولات صادراتی تولید داخل به کشورهای خارجی عرضه کنیم و در صورتی که قیمت رقابتی داشته باشیم می‌توانیم انتظار استقبال از این محصولات را نیز داشته باشیم.

مهرداد امینی مدیرعامل ایلیا موتور همچنین دستیابی به تیراژ 100 هزار دستگاهی را دور از ذهن ندانست و خاطرنشان کرد: هر چهار خودروساز حاضر در این تفاهم مصمم در دستیابی به اهداف این طرح و رسیدن به تولید اقتصادی و کاهش قیمت تمام شده محصولات هستند.

یادآور می‌شود، روز پنجشنبه ۳ شهریورماه ۱۴۰۱اعضای هئیت مدیره شرکت‌های مکث موتور، آمیکو، زامیاد و خودروسازی ایلیا برای تولید پلتفرم آفرود داخلی برپایه هم‌افزایی توافق کردند. طبق این تفاهم‌نامه طرفین در جهت ساخت داخل اجزا، قطعات و توسعه پلتفرم مشترک برای تولید انواع خودروهای وانت دو دیفرانسیل دو کابین و خودروهای SUV با شاسی مستقل با یکدیگر همکاری می‌کنند. همچنین این تفاهم‌نامه بیان می‌دارد که میزان خودکفایی حداقل ۶۰ درصد برای ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال باشد.

کد خبر 138849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha