دولت بایددر مورد خودروهای فرسوده کمتر حرف بزند و بیشتر عمل کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نارضایتی مردم از خودروهای فرسوده بسیار زیاد است، گفت: دولت باید در این زمینه کمتر حرف بزند و بیشتر عمل کند، وزارت صمت نیز باید صحبت ها را از برگه ی کاغذ به میدان عمل بیاورد و خودروهای فرسوده را از چرخه خارج کند و همراه با ارایه تسهیلات، با خودروهای جدید جایگزین کند.

علی رضایی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان اینکه باید خودروهایی که 30 - 40 سال دارند از رده فعالیت خارج شوند، بیان کرد: در کشور ما به اندازه کافی در مورد خودروهای فرسوده صحبت شده است. باید دولت به میدان عمل وارد شود و با هماهنگی با نظام بانکی کاری کند که افراد ضعیف امکان تعویض خودروهای فرسوده ی خود را داشته باشند.

وی افزود: ارائه تسهیلات لازم خدمت بزرگی به جامعه است اما اگر تسهیلات ندهند مردم توان انجام این کار را نخواهند داشت.

این نماینده کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اعلام نارضایتی عامه ی مردم از این مساله، اضافه کرد: عدم خروج خودروهای فرسوده از چرخه، عملی غیرقانونی است که دولت و در راس آن رئیس جمهور باید به بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت دستور دهد که همه با هم به انجام این عمل ضروری که به سلامت شهروندان متصل است، کمک کنند.

 

علی رضایی


وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل باید نوسازی شود، افزود: فردی که 40 سال است تاکسی دارد ولی توان تغییر خودروی فرسوده خود را ندارد دولت موظف است کمک کند که چنین خودروهایی نوسازی شود و بیشتر از این آسیب از لحاظ آلودگی به مردم وارد نشود.

نماینده مردم کرمانشاه در پایان با تاکید بر اینکه افزایش روز افزون خودرو‌ها در سطح شهر‌ها و خارج نکردن خودرو‌های فرسوده سبب می‌شود که هر روزه بر آلودگی کلان‌‌شهر‌ها افزوده شود آنرا یک تهدید بسیار جدی برای محیط زیست دانست که در صورت عدم رسیدگی به آن خسارات جبران ناپذیری به سلامت شهروندان وارد می کند.

خودروهای فرسوده نه تنها مصرف سوخت بالایی دارند بلکه در آلودگی کلان شهر‌ها نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. به گفته مسئولان بیش از سه میلیون دستگاه خودرو فرسوده در کشور در حال تردد هستند. طی سال‌های اخیر حذف اسقاط خودرو‌ها نگرانی‌هایی از قبیل تهدید محیط زیست،‌ آلودگی هوا و مصرف بیش از اندازه سوخت را به وجود آورده است. در همین سال‌ها با کاهش ارائه گواهی اسقاط، ممنوعیت واردات خودرو و معافیت خودروسازان داخلی از اسقاط خودرو‌های فرسوده، رفته رفته مراکز اسقاط نیز تعطیل شدند و این طرح پس از گذشت سال‌های طولانی نتوانست به خوبی اثرگذار باشد./

 

کد خبر 138967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha