متوسط زمان توقف خودرو در نمایندگی ها به زیر یک روز کاهش می یابد

معاون شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو، با اشاره به اقدامات اصلاحی و پایش مستمر نیاز نمایندگی های ایساکو گفت: با عارضه یابی قطعات و عدم همراهی در اقدامات اصلاحی از سوی سازندگان، سورس های تامین برای قطعات در شبکه خدمات تغییر می کند.

ماشااله وردینی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: برنامه‌های افزایش کیفیت و سرعت خدمات طبق طرح تحول کیفیت محصول و خدمات گروه صنعتی ایران‌خودرو در دست اجراست که مشتریان نتایج این بهبودها را لمس خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفی تولیدات و کاهش مراجعات مشتریان به نمایندگی های خدمات پس از فروش ایساکو از نتایج اجرای طرح تحول کیفیت در گروه صنعتی ایران خودرو است تصریح کرد: با بهبود مستمر و روند کاهشی شاخص مراجعات به شبکه خدمات، بهبود کیفیت در محصولات ایران خودرو احساس می شود.

پایش مستمر و سیستمی نیاز نمایندگی های ایساکو

وی با تاکید بر اینکه تامین قطعات نمایندگی‌ها و جلوگیری از نارضایتی مشتریان در اولویت ایساکو قرار دارد، بیان کرد: بر همین اساس شرکت ایساکو خدمات ویژه ای را برای گروههای مختلف خودرویی تعریف نموده تا توقف خودروها در شبکه خدمات کاهش یابد و در این مسیر با عارضه یابی قطعات و هرگونه عدم همراهی در اقدامات اصلاحی از سوی سازندگان، سورس های تامینی این قطعات در شبکه خدمات تغییر می کند.

معاون شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو افزود: شرکت ایساکو بر اساس وظیفه اصلی خود در تامین و لجستیک قطعات متعدد برای محصولات متنوع ایران‌خودرو و به منظور تامین مستمر با ارزیابی نیاز نمایندگی ها و پایش سیستمی درخواست قطعات پرمصرف تلاش می کند تا نمایندگی‌های سراسر کشور به صورت هوشمند، دسترسی آسانی به خدمات و قطعات یدکی داشته باشند.

به گفته وردینی با اقدامات اصلاحی و پایش مستمر نیاز نمایندگی و تامین به موقع قطعات در شبکه خدمات، متوسط زمان ماندگاری خودروها در نمایندگی ها از بالای 2 روز به زیر 1.4 روز رسیده است و پیش بینی می شود متوسط توقف خودروها به زیر یک روز نیز کاهش یابد.

شناسایی 70 قلم قطعه با بیشترین مراجعات به نمایندگی ها/مراجعه برای قطعه سویچ پدال ترمز به حداقل رسید

وی همچنین با اشاره به بهبود و پایداری مستمر شاخص رضایت مشتریان از ابتدای سال جاری خاطر نشان کرد: شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو براساس آخرین ارزیابی ها در تیرماه امتیاز794 را در شاخص رضایت مشتریان (CSI) به دست آورده است که در مقایسه با متوسط سال گذشته که 780 بود رضایت مشتریان افزایش یافته است با این حال این میزان برای ما راضی کننده نیست و هدف گذاری ما برای سال جاری دست یابی به امتیاز 810 در شاخص رضایت مشتریان است.

وی ارتقاء کیفی قطعات در نمایندگی ها را از جمله دلایل رشد شاخص رضایت مشتریان از شبکه خدمات دانست و تاکید کرد: با شناسایی 70 قلم از قطعاتی که بیشترین مراجعات را به شبکه نمایندگی ها داشتند و رفع عیوب قطعاتی مثل میکرو سویچ پدال ترمز که موجب اختلال در عملکرد تعویض دنده و گیبرکس شده بود خوشبختانه مراجعات به شبکه نمایندگی ها به حداقل رسیده است، اقدامات اصلاحی شبکه تامین و خدمات ایساکو برای قطعاتی که شناسایی شده است حاکی از بهبود این فرایند و کیفیت در تامین قطعات است.

مراجعه تارا برای دریافت خدمات گارانتی به حداقل رسید

معاون شبکه خدمات ایساکو افزود: با تحول کیفیت در ایران خودرو و شروع نهضت تولید برخط و عبور مستقیم در ایران خودرو، موضوع کیفیت قطعات به طور جدی پیگیری می شود و نتایج آن در کاهش مراجعات به خوبی احساس می شود.

وردینی در ادامه به اجرای مرحله نخست طرح جهش کیفیت ایران‌ خودرو، با منشاء موتور و گیربکس خودروی تارا اشاره کرد و با تاکید بر کاهش مراجعات این خودرو در دوره گارانتی تصریح کرد: در میان محصولات ایران خودرو مراجعه خودرو تارا به منظور استفاده از خدمات گارانتی در سال جاری به حداقل رسیده است چنانچه در کل شبکه نمایندگی ها شاید در روز حدود 30 پذیرش را هم برای کل محصولات تارا برای استفاده از خدمات گارانتی نداشته باشیم.

به گفته این مقام مسئول در ایساکو با اجرای طرح جهش کیفیت و تضمین صورت گرفته در محصولات جدید تارا، تاکنون هیچ مراجعه ای به جهت رفع ایراد موتور و گیبرکس خودرو تارا به شبکه خدمات پس از فروش صورت نگرفته است.

وردینی همچنین در خصوص افزایش مراجعات در تعمیرگاه‌های نمایندگی‌های مجاز گفت: بر اساس آمار از حدود 5 میلیون دستگاه از محصولات ایران خودرو حدود 4 میلیون آنها تحت پوشش وارانتی قرار دارند و به همین جهت میزان مراجعات برای سرویس‌های ادواری و سایر مراجعات وارانتی موجب افزایش مراجعات شده و به همین جهت میزان مراجعات مشتریان در دوره وارانتی از دوره گارانتی بسیار بیشتر است.

وی در پایان ابراز امیداوری کرد با اجرای 6 محور طرح تحول کیفیت در بخش خدمات، مشتریان شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در کمترین زمان ممکن، مطمئن ترین خدمات را دریافت کند و بابت خدمات دریافتی هیچ دغدغه ای نداشته باشد و از تامین قطعات، سرعت و کیفیت خدمات و تخصص و دانش فنی نمایندگی و پایش مستمر نمایندگی ها رضایت حداکثری را کسب کنند.
خبرنگار : زهرا حریری  

کد خبر 139003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha