وزارت صمت تفکیک نشود استیضاح وزیر کلید می خورد / فاطمی امین باید دوباره رای اعتماد بگیرد

کار وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت سنگین و سخت است، یا باید وزارت صمت تفکیک شده و به دو وزارتخانه تبدیل شود یا اینکه مجبور به این هستیم که استیضاح را دو مرتبه کلید بزنیم.

حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، به وزارت صنایع و معادن، و بازرگانی کار بسیار درستی است، گفت: دولت به مجلس قول داد که با توجه به فرصت دو ماه برای اصلاح ساختار وزارتخانه صمت، دو وزیر معرفی کند.

وی اضافه کرد: چناچه این امر محقق نشود، استیضاح وزیر صمت دوباره کلید می خورد.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه نهادهای استیضاح کننده تواضع کردند و پذیرفتند که این امر به تعویق بیفتد، و با تاکید بر مثبت بودن تفکیک وزارت صمت اضافه کرد: با توجه به اینکه وزارت صمت از وزارتخانه های اساسی دولت است که ریشه در معیشت مردم دارد، دولت باید هر چه سریعتر برنامه مدونی برای تفکیک آن ارایه بدهد.

 

حسن نوروزی


نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص مغایرت اصل چابک سازی دولت و تفکیک وزارت صمت بیان کرد: زمانی چابک سازی دولت مطابق برنامه ششم توسعه صورت می گرفت که وزارت ورزش یا میراث فرهنگی شکل نمی گرفت.

وی ادامه داد: ما وزارتخانه های اساسی که کالاهای ضروری مردم در دست آنها می باشد را ادغام و وزارتخانه هایی که با یک سازمان هم کارشان انجام می شد را به بدنه دولت اضافه کردیم.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اشتباه بودن شکل گیری وزارتخانه های ورزش و میراث فرهنگی، افزود: به زودی دولت برنامه تفکیک وزارت صمت را ارایه می کند و وزیر فعلی نیز دوباره برای تصدی وزارت، باید از مجلس رای اعتماد بگیرد.

یادآور می شود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از تیر ماه ۱۳۹۰ با هدف کوچک‌سازی دولت و با ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن، و بازرگانی تشکیل شد. با استقرار دولت رئیسی، برخی از نمایندگان مجلس یازدهم با طرح بحث ضرورت تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت، دولت را در این خصوص مجاب کردند و البته طیف دیگری از نمایندگان هم نظر مخالف با این تفکیک دارند.
 

کد خبر 139006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha