اولین نمایندگی مشترک ایران خودرو و سایپا به زودی و به صورت پایلوت راه اندازی می شود / رونمایی از خدمات پس از فروش نوین در ایران خودرو

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو کسب رتبه یک خدمات پس از فروش پس از سیزده سال صدرنشینی را نقطه عطفی برای این شرکت عنوان کرد و گفت: کسب جایگاه برتر ایساکو در حوزه خدمات پس از فروش حاصل تلاش و برنامه ریزی بلند مدت ایساکو و ایجاد تفکر علمی و خدمات نوین در سازمان خدمات پس از فروش ایران خودرو است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بابک سلاجقه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بیان این مطلب به تشریح برنامه های ایساکو در راستای کسب این مقام بی سابقه پرداخت و از تلاش مضاعف این شرکت برای حفظ و ارتقاء این امتیاز برای سال های آینده و برنامه های جدید این شرکت خبر داد.

وی با اشاره به اینکه شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در سیزده سال گذشته همواره در بین شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پس از فروش صنعت خودرو، بالاترین امتیاز این حوزه را از آن خود کرده است، افزود: در سال جاری نیز با رشدی چشم گیر در تمام شاخص‌ها موفق شدیم ﺑﺮاﺳﺎس آخرین بازنگری دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش، برای نخستین بار در بین تمامی شرکت‌های خودروساز کشور سه ستاره ارزیابی حوزه خدمات پس از فروش را کسب کرده و «رتبه یک» این حوزه را به خود اختصاص دهیم.

وی در ادامه به اقدامات ایساکو در راستای طرح تحول کیفی در شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو پرداخت و گفت: در راستای طرح تحول کیفی در گروه صنعتی ایران‌خودرو اقدامات مهمی شکل گرفته و شرکت ایساکو نیز هم‌راستا با این حرکت جهادی، با انگیزه‌تر از همیشه به افقی روشن‌تر می‌اندیشد و این دستاورد، آغاز راه خدمتی متفاوت و نوین به هموطنان است.

مدیرعامل شرکت ایساکو همچنین با توجه به برنامه های تحولی خدمات پس از فروش و آخرین دستاوردها و برنامه های در دست اجرا در حوزه خدمات پس از فروش اظهار داشت: پس از طرح تحول کیفیت در صنعت خودرو و فرمایشات مقام معظم رهبری در این ارتباط و بازدید ریاست جمهور و وزیر صمت و ابلاغ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، موضوع لزوم جهش و ارتقای کیفی خدمات پس از فروش خودرو در این مجموعه صنعتی مطرح و اقدامات تحولی در ایساکو هدف گذاری و اجرایی شد.

سلاجقه تصریح کرد: شرکت ایساکو بر اساس برنامه ها و اقدامات تحولی تعریف شده تلاش می کند کیفیت ارایه خدمات را به شکل مستمر بهبود بخشیده و همواره در مسیر افزایش رضایت مشتریان گام بردارد.

وی همچنین به اقدامات ایساکو در راستای اجرای طرح تحول کیفیت اشاره و خاطر نشان کرد: بر این اساس موضوع آموزش کارکنان در شبکه خدمات ایساکو در دستور کار قرار دارد تا مشتریان رضایت خاطر بیشتری از دریافت خدمات از سوی این شرکت خدمت رسان داشته باشند، همچنین بیش از 40 فیلم آموزشی که از ایرادات پرتکرار و نحوه تعمیرات و رسیدگی به آنها جمع آوری و تهیه شده، در حال پیاده سازی در شبکه خدمات پس از فروش است.

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در ادامه به بخشی از اقدامات و برنامه های کیفی خدمات پس از فروش با محوریت رضایت مشتریان پرداخت و بیان کرد: جاری سازی استانداردهای کلامی در حوزه فروش و خدمات پس از فروش با هدف تکریم مشتریان، کاهش زمان انتظار مشتری برای دریافت خدمات، عدم استفاده از قطعات غیراصلی و نامعتبر در نمایندگی ها به منظور کیفیت تعمیرات و ارتقای کیفیت تعمیرات و عیب یابی در شبکه مشتریان و همچنین استقرار رویه های حل مسئله در خصوص مراجعات پرتکرار از جمله اقدامات مدنظر در راستای بهبود خدمات ایساکو است.

سلاجقه در ادامه به موضوع ادغام خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا اشاره و تاکید کرد: این اقدام با هدف ارائه خدمات بهتر و سریعتر به مردم صورت می گیرد و یکی از محورهای مهم در این زمینه ایجاد ارتباط زیرساخت ها و سیستم هاست چرا که سیستم های سایپا با ایران خودرو تفاوت دارد.

وی افزود: در این ارتباط تاکنون جلسات متعددی با مدیران سایپا یدک برگزار شده است تا مشکلات زیرساختی این موضوع حل شود و با توجه به تفاوت های ساختاری امکان لینک شدن دو بخش باهم فراهم شود.

 

سلاجقه



وی همچنین از راه اندازی اولین نمایندگی مشترک ایران خودرو و سایپا به صورت پایلوت خبر داد و گفت: ظرف یک ماه آینده اولین نمایندگی مشترک به صورت پایلوت راه اندازی شود و در صورت موفقیت، این طرح گسترش خواهد یافت.

مجوز 25 فروشگاه با عرضه قطعات متفرقه و نامعتبر لغو شد

مدیرعامل ایساکو در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار پرشین خودرو در خصوص اقدامات ایساکو در مواجهه با نمایندگی و فروشگاه های عرضه کننده قطعات غیر اصلی و نامعتبر در شبکه گفت: با توجه به تاکیدات وزیر صمت در خصوص ورود قطعات قاچاق به شبکه خدمات و تعمیرات، پایش و نظارت ها در شبکه نمایندگی و فروشگاهها به صورت مستمر انجام می شود ضمن اینکه با اتصال شبکه اصالت قطعات به سامانه جامع تجارت وزارت صمت، 55 گروه قطعه یدکی با نصب کد رهگیری به خوبی رصد می شوند.

سلاجقه افزود: با توجه به زیر ساخت های خوب شبکه نمایندگی ها و اطلاع رسانی دقیق در این زمینه، تاکنون کمتر شاهد عرضه قطعات غیر اصل و نامعتبر در شبکه نمایندگی بودیم اما با رصد قوی تر در شبکه فروشگاههای مجاز ایساکو، گاها اقلام متفرقه عرضه شده است که منجر به لغو مجوز 20 تا 25 فروشگاه مجاز شده است و در کنار آن و به منظور توسعه شبکه فروشگاهی، 70 فروشگاه مجاز جدید ایجاد شده است.

وی همچنین در خصوص برخورد با امدادخودروهای متفرقه نیز گفت: برخورد با این موضوع کار ساده ای نیست و در این زمینه مخالفت هایی وجود دارد، به همین دلیل برنامه ما این است که بتوانیم آهسته و پیوسته خدمات را در چارچوب علمی و جدید به تمام شبکه متفرقه آموزش دهیم و آنها را با خودمان همراه کنیم.

رونمایی از خدمات پس از فروش نوین در ایران خودرو

در ادامه این نشست ماشاله وردینی معاون شبکه خدمات ایساکو به بخشی از اقدامات شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در راستای بهبود کیفی خدمات پرداخت و با توجه به اولین سرفصل از برنامه ها و حذف خودروهای متوقف گفت: هوشمندسازی تامین قطعات مورد نیاز شبکه نمایندگی ها، شناسایی و بروزآوری سبد اقلام پرمصرف و دارای امداد ویژه، ایجاد الوکیت اقلام موجود و تامین قطعات امداد ویژه از اقدامات در این بخش است.

وی همچنین با توجه به کاهش زمان انتظار مشتری برای دریافت خدمات، گفت: بهبود زنجیره تامین (MRP )، ایجاد سامانه هوشمند حمل بار و ارتقا و بهبود در کیفیت و سرعت پاسخگویی مشاوره های فنی نیز از دیگر اقدامات در راستای کاهش زمان انتظار مشتری برای دریافت خدمات است.

معاون خدمات شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در ادامه به عدم استقاده از قطعات غیر اصلی و نامعتبر در شبکه نمایندگی ها به منظور ارتقای کیفی خدمات و رضایت مشتریان پرداخت و تصریح کرد: در این زمینه کنترل سیستمی خرید از بازار قطعات دارای موجودی، تامین و توزیع قطعات پرتکرار امداد ویژه و تامین قطعات مورد نیاز شبکه بخشی از اقداماتی است که در راستای برنامه کیفی خدمات عملیاتی شده است.

وردینی در پایان با توجه به برنامه های تحولی در حوزه خدمات پس از فروش از رونمایی خدمات پس از فروش نوین ایران خودرو در آینده نزدیک خبر داد.
 

کد خبر 139026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha