هفته ای 1 سرقت سوختی و انشعاب غیر مجاز داریم!

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان اینکه افزایش قیمت منجر به زیاد شدن انشعاب‌های غیرمجاز شده است، گفت: قبلاً سالانه دو مورد سرقت داشتیم اکنون ده‌ها برابر شده به طوری که هفته‌ای یک مورد انشعاب داریم اما با اقداماتی که انجام می‌شود، بیشتر انشعابات و تعرضات به سرعت کشف می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، ارسلان رحیمی، با بیان این مطلب درباره سرقت از خطوط نفت اظهار داشت: با افزایش قیمت فراورده و نفت خام سرقت از خطوط یکی از دغدغه‌های ما در سطح کلان کشور است، چراکه علاوه بر مسائل اقتصادی، مخاطرات زیست محیطی و جانی در پی دارد.

وی ادامه داد: با استفاده از تجهیزات و پایش خط به سرعت نسبت به کشف انشعابات غیرمجاز اقدام می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان اینکه سرقت از خطوط برای ما هزینه دارد و مسائل اجتماعی ایجاد می‌کند، گفت: بعضاً سارقان نمی‌توانند انشعاب را کنترل کنند و مواد نفتی در محیط قرار گرفته و مشکلات آلایندگی ایجاد می‌کند.

رحیمی در پاسخ به اینکه سرقت‌های انجام شده بیشتر مربوط به کدام مناطق و کدام یک از فرآورده‌های نفتی است توضیح داد: انشعابات غیر مجاز و خط‌هایی که در گیر آن هستند بیشترین برداشت و تعرض در منطقه خلیج فارس خط ۲۶ اینچ و خط ۱۰ اینچ نزدیک پالایشگاه و بندر شهید رجایی و باهنر است، همچنین هفته گذشته در منطقه جنوب شرق کشور یک مورد بوده است، اطراف تهران، شمال شرق کشور و همچنین در بردسیر کرمانشاه در دو ماه گذشته ۲ بار سرقت اتفاق افتاده است.

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت افزود: بیشترین دستبرد به فراورده‌ها مربوط به گازوئیل است که آمار و ارقام مشخصی از میزان سرقت این فرآورده نفتی در دست نیست. زیرا قیمت حامل‌های انرژی بالا است و باید دید که قیمت واقعی حامل‌های انرژی چقدر است.

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان اینکه چنانچه خط دچار مشکل شود، مجبوریم آن را متوقف کنیم.

کد خبر 139205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha